اخبار داغ

موردستان های باشت جوانه زد + تصاویر

موردستان های باشت جوانه زد + تصاویر
شهرستان باشت در سال جاری از داشتن درختچه های زیبای مورد بی نصیب بوده، اما بعد از ماه ها جوانه های امید در قلب این موردستان را می بینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز؛ واژه مورد از کلمه یونانی آن به معنی رشد و نمو گرفته شده است و این نام، نام درختچه ای تاریخی و خوشبو است، این درختچه طولی معادل ۱تا۳متر دارد که دارای شاخه های زیاد و پرتراکم است.

گل های این گیاه سفید و نسبتا درشت است که در پایان شهریور خود را نمایان می کند که شروعی برای ثمر دهی این گیاه است. از ویژگی های این درختچه برگ همیشه سبز آن،بوی خوش،برگ های نوک تیز، دارویی برای درمان معده درد است.

از این گیاه نادر برای تولید حنا،شوینده ها مانند شامپو استفاده می شود،به علت بوی خوش این درختچه برای خوشبو کردن گهواره نوزادان، وسایل تازه عروس ها و مراسمات عزا قابل توجه است.

شهرستان باشت دارای موردستانی بزرگ بوده که متاسفانه به دلیل دعواهای قبیله ای، زمین خواری، نبود نظارت مسئولان مورد تهاجم قرار گرفته و به علت آتش سوزی به کلی نابود و خشک شده اند. متاسفانه امسال شهرستان باشت از داشتن این درختچه های زیبا بی نصیب بوده ، اما بعد از ماه ها جوانه های امید در قلب موردستان باشت را می بینیم که می تواند نویدی برای زنده کردن این موردستان باشد و با سبز شدن این درختچه ها،مسئولیت پذیری برای نجات این درختچه ها در دل مسئولان مربوطه جوانه بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,
,
,
,
,
,
,

تصاویر جوانه زدن درختچه های مورد موردستان های باشت را که از بین رفته بودند در پایین خواهید دید.

,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه