اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست هرمزگان:

مخالفت سازمان محیط زیست با احداث شهرک صنعتی ایران-چین در جاسک

مخالفت سازمان محیط زیست با احداث شهرک صنعتی ایران-چین در جاسک
مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد:با توجه به اینکه پروسه پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران - چین از سال 1393 آغاز شدههنوز مجوزهای ارزیابی زیست محیطی دریافت نکرده ایم و محیط زیست با کلنگ زنی این پروژه مخالف است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای ساحل؛ مجید وفادار ،مدیرکل محیط زیست هرمزگان امروز صبح در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک گفت: 29 دی ماه با شعار باهم به سوی هوای پاک بیان شده است و این روز را از سال 1374 نامگذرای شده تا بر این اساس که در بعضی از شهرها که از آلودگی بسیاری بالایی برخوردار است تصمیماتی گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود :آلودگی هوا علاوه آلاینده های صنعتی از  آلودگی های افزایش جمعیت ، مشکل زیست محیطی ،پساب و پسماندشامل می شود.

,

مدیرکل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال 1393 با بررسی های انجام گرفته به تعداد 12 واحد صنعتی به‌عنوان آلاینده‌ترین واحدهای صنعتی استان انتخاب شدند و در سال 1394 به تعداد 22 واحد و امسال به  تعداد 15 واحد صنعتی استان آلاینده محسوب می شوند.

,

وی افزود: با توجه به اینکه سه پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران - چین از سال 1393 آغاز شده ولی هنوز مجوزهای ارزیابی زیست محیطی دریافت نکرده ایم و محیط زیست از کلنگ زنی این پروژه مخالف است اما در بهمن ماه امسال شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک نیز به‌زودی آغاز خواهد شد با مساحتی بالغ بر دو هزار هکتار و با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی اجرایی می‌شود.

,

وفادار تصریح کرد:93 واحد صنعتی که آلودگی صوتی در شهر اسکان دارند که بالغ بر 60رده آن در استان برای انتقال به صنوف خارج از شهر انتخاب شده اند و با توجه به اولویت‌بندی 20 رده آن‌آلودگی صوتی بیشتری دارند که قرار است به خارج از شهر در شهرک های صنعتی منتقل شوند.

,

وی افزود: بیشترین آلودگی صوتی به واحدهای مانند درب و پنجره سازی، تراشکاری و نجاری هستند و با وجود یک دفتر در شهرها می توانند سفارش های خود را بگیرند و خدمات خود را ارائه دهند.

,

وفادار خاطرنشان کرد:واحدهای صنعتی آلاینده در هرساله متغیر بوده است اما در طول سه سال گذشته نیروگاه بندرعباس همچنان جزء آلوده‌ترین واحد صنعتی از لحاظ زیست‌محیطی است و نمی توانیم شهرک های صنعتی را تعطیل نمود اما با هشدار های لازم را برای حل مشکلات زیست محیطی ارائه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه