اخبار داغ

خداحافظی کودکان قشمی با فقر سرانه بازی + عکس

خداحافظی کودکان قشمی با فقر سرانه بازی + عکس
نبود فضای مناسب بازی برای کودکان یکی از گلایه های مردم قشم بود که در این چند ساله با توسعه فضای شهری در این جزیره این گلایه ها توسط شهرداری و سازمان منطقه آزاد برطرف شده و کودکان با ایجاد این فضای مناسب با پارک های فرسوده و قدیمی خداحافظی کرده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، شهرستان قشم شهر پر آوازه تجاری ایران که  با وجود منطقه آزاد بودن تصور همه از آن شهری پیشرفته ، زیبا و با امکانات منحصر بفرد است در گذشته از فضای مناسب بازی برای کودکان برخوردارنبود اما امروز می توان گفت این جزیره یکی ازبهترین شهرستان ها درفضای پارکهای شهری و محله ای می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قشم آزاد,

 

,

photo_2017-01-16_19-34-49

, photo_2017-01-16_19-34-49, photo_2017-01-16_19-34-49,

شهرداری قشم و سازمان منطقه آزاد قشم در یک عمل تحسین برانگیز اقدام با ساخت پارک های محله ای با تجهیزات نو و به روز کرد که این عمل در این جزیره بی سابقه بوده است و یک حرکت نو برای شاد نگه داشتن کودکان و ساکنان محلات قشم بود .

,

یکی از مزایای حائز اهمیت وجود و توسعه فضاهای بازی برای کودکان، به بستر سازی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت این گروه معطوف می شود که خلل و نقصان در این عرصه می تواند کودکان و حتی والدین آن ها را نیز با چالش هایی مواجه سازد.

,

طبق آمار ارائه شده سالانه چندین میلیون نفر به این شهرستان یا جزیره مسافرت می کنند و هدفشان علاوه برخرید ، تفریح ، گردش و استفاده از طبیعت خدادادی آن است لذا وجود فضای تفریحی بعنوان یکی از ملزومات جذب توریست در این شهر بشمار می رود که تا چندی پیش مورد بی توجهی قرار گرفته بود اما شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم گام اساسی در این زمینه برداشتند و به پارکهای این جزیره جان تازه این بخشیده اند تا سرانه فضای عمومی بازی کودکان درشهرقشم رشد چشمگیری داشته باشد  .

,

باتوجه به اینکه سرانه مطلوب فضاهای بازی در کشورهای توسعه یافته ۲ مترمربع به ازای هر نفراست این فضا در کشورهای در حال توسعه (مانند ایران) یک متر مربع به ازای هر نفر پیشنهاد شده است به این ترتیب جزیره قشم فاصله زیادی تا نزدیک شدن به سرانه مطلوب فضای بازی ندارد که امیدواریم این رشد توسعه شهری ادامه دار شود تا شهرستان قشم به سرانه مطلوب و مورد تایید برسد .

,

امیدواریم با اجرای برنامه ریزی های مدون و بهبود وضعیت مالی و اعتباراتی بستر شایسته تری برای هرچه بیشتر رشد شخصیتی ، روحی و فکری جمعیت کودک و نوجوان این منطقه فراهم شود و همه دستگاه ها و نهادها به نوبه خود و با عنایت به بضاعت و توان موجود خود نهایت تلاش خود را برای تأمین امکانات و الزامات این عرصه به کار گیرند .

,

این پایگاه خبری در راستای این خدمات ارزشمند وظیفه خود می داند از طرف مردم قشم  از شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم بابت  مدیریت شهری خود و ساماندهی و پیگیری مشکل رفع سرانه بازی کودکان تشکر نمایم هر چند زبان در بیان مکنونات قلبی قاصر است ، یقینا مردم خادمین خود را فراموش نکرده وهمواره سپاسگزار خواهند بود .

,

پارک های قدیم قشم

,
 
انتهای پیام/
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه