اخبار داغ

فرماندار خدابنده:

راه اندازی 12 واحد تولیدی و صنعتی در خدابنده/حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده است

راه اندازی 12 واحد تولیدی و صنعتی در خدابنده/حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده است
فرماندار خدابنده گفت: از ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان خدابنده فقط ۱۲ واحد آن در حال راه‌اندازی است که راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باب‌الله فتحی فرماندار خدابنده در گفت و گو با اشراق24 اظهار کرد: از ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان خدابنده فقط ۱۲ واحد آن در حال راه‌اندازی است که راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است، هر چند طی سال‌های اخیر وجود مشکلات مختلف در بخش صنعت و معدن خدابنده و مورد بی‌توجهی قرار گرفتن این بخش مشکلات مختلف دیگری از جمله بیکاری در این شهرستان را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی افزود: خوشبختانه با مساعدت‌هایی که اخیرا از بخش صنعت این شهرستان به عمل آمده، اوضاع صنعت را تا حدودی بهبود بخشیده است.

,

فرماندار خدابنده با بیان اینکه مشکل اساسی در تعطیلی بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی خدابنده عدم توان پرداخت تسهیلات بانکی است تصریح کرد: یکی دیگر از علل تعطیلی این واحدها مشکلات مختلف در بازار فروش، تهیه مواد اولیه، نقدینگی و یا مشکلات مالی شخصی بوده است.

,

 

,

*صاحبان واحدهای تولیدی ناچار به تعطیلی بوده اند

, *صاحبان واحدهای تولیدی ناچار به تعطیلی بوده اند,

وی افزود: همچنین یکی از مهم‌ترین این علت‌ها اخذ وام‌ها با مقادیر بالا و پرداخت نشدن آن در سر موعد مقرر بوده است که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی برای خروج از این بحران به ناچار مجبور به تعطیلی واحد و یا نیمه‌فعال بودن آن کرده‌اند.

,

فرماندار خدابنده با بیان اینکه این تعطیلی‌ها و مشکلات عدیده واحدهای تولیدی و صنعتی طی سالیان طولانی مدت اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این طور نیست که همه این آمار در طی سال اخیر به وجود آمده باشد، بلکه به صورت تدریجی و به علل و عوامل مختلف و مشکلات اقتصادی این تعطیلی‌ها اتفاق افتاده است.

,

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما، راه‌اندازی دوباره واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال است و در همین راستا برای واحدهای نیمه‌فعال تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

,

فتحی ادامه داد: این تسهیلات در ابتدا تنها به بخش‌های نیمه‌فعال و یا واحدهایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند تعلق خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام این واحدها در سامانه بهین‌یاب انجام شده است و واحدها با ثبت‌نام در این سامانه به نسبت فعالیتی که می‌کنند از تسهیلات برخوردار می‌شوند و لازم به ذکر است نام متقاضیان این تسهیلات در سامانه جامع اداره صنعت، معدن و تجارت کشور ثبت می‌شود.

,

وی تصریح کرد: کسانی که می خواهند این تسهیلات را دریافت کنند باید به سامانه بهین یاب مراجعه کنند و با ورود در بخش مالی،قسمت تسهیلات رونق تولید درخواست خود را ثبت کنند.

,

فرماندار خدابنده افزود: این تسهیلات برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و اشتغالزا زیر یکصد نفر به منظور فعال کردن یا افزایش تولید و اشتغال و راه اندازی ارائه تسهیلات بانکی انجام می شود و با توجه به محدود بودن،الویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده اند.

,

 

,

*حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده

, *حل مشکل صنعتگران از اولویت‌های شهرستان خدابنده,

فرماندار خدابنده  با اشاره به اینکه حل مشکل صنعتگران خدابنده از اولویت‌های این شهرستان است که به آن رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به طور جدی پیرو مشکلات و دغدغه‌های به حق صنعتگران هستیم؛ چراکه با حل شدن این موضوع بسیاری از موارد دیگر از جمله معظل بیکاری جوانان حل خواهد.

,

وی اظهار کرد: به شدت پیگیر حل مشکلات این واحدها خصوصا در بحث تامین مالی آن‌ها هستیم که بتوانیم با سرعت بیشتری به این واحدها را مجدد راه‌اندازی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه