اخبار داغ

یک دقیقه سکوت به افتخار «افتخارِ برجام»!

یک دقیقه سکوت به افتخار «افتخارِ برجام»!
فرود ایرباس ۱۳۲ در مهرآباد، آن چنان دولتی ها را دچار ذوق زدگی کرد که متوجه عواقب تنزل سطح دیپلماتیک کشور در پی استقبال رسمی از یک فروند هواپیمای فرانسوی نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور خبری است که طی چند روز گذشته(از 25 دی) بیشتر رسانه های کشور به آن پرداخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

در این بین، رسانه های دولتی آن را مایه افتخار ملت و دولت معرفی کردند و رسانه های منتقد دولت استقبال رسمی از فرود هواپیمای ایرباس 132 فرانسوی را مایه تحقیر ملت و مایه شرمساری دولت یازدهم نامیدند.

,

البته هرچند این خبر به دلیل اینکه نوسازی ناوگان حمل ونقل را نوید می داد، مسرت بخش بود اما عِلم به اینکه استفاده از ناوگان حمل ونقل هوایی تنها 2 درصد از سهم جابجایی های ایرانیان را شامل می شود و 98 درصد دیگر آن مربوط به حمل ونقل ریلی و جاده ای است ناخواسته از میزان مسرت بخشی آن می کاهد.

,

از سوی دیگر، برگزاری مراسم استقبال رسمی از یک هواپیمای فرانسوی!، به خط کردن مسئولان دولتی برای خوش آمدگویی به آن! و بزرگنمایی اتفاق ممکن و از پیش درنظر گرفته شده در توافقات هسته ای در کنار سرازیر شدن اشک  ذوق برخی از دولتی ها و فراتر از آن استقبال  رسمی وزیر یک کشور از مدیرعامل یک شرکت هواپیماسازی(ایرباس) آنچنان سطح دیپلماتیک ایران را تنزل بخشید که دیگر جایی برای اعلام مسرت از این موضوع باقی نگذاشت.

,

اما این تمام مسئله نبود، با فرود ایرباس فرانسوی در مهرآباد و تدارک نشست خبری به این مناسبت زوایای پنهانی از قرارداد محرمانه ایران و ایرباس آشکار شد و مسلم گردید، هواپیمایی که چرخ روی فرش قرمز مهرآباد گذاشته است برای 10 سال بصورت اجاره ای (اجاره به شرط تملیک) در اختیارمان قرار دارد و هیچ بعید نیست که اگر دوباره قلمی به سمت  تمدید تحریم های ضدایرانی بلغزد دوباره تعریف "تقریبا هیچ" در خصوص دستاوردهای برجام از زبان مسئولین شادمان از پرواز ایرباس در آسمان ایران شنیده نشود.

,

در همین راستا، دریافت وام حدود یک میلیارد یورویی برای تامین منابع مالی خرید این هواپیما با بهره ای گزاف بود که در نشست خبری مهرآباد مطرح شد و کاشف به عمل آمد که بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا سفارش خود را به دلیل بهره بالای وام خریداری هواپیما از ایرباس پس گرفته اند.

,

اما با این همه، دولتی ها پرواز ایرباس در آسمان ایران را به حماسه ای سیاسی و اقتصادی تعبیر کردند و هیچ یک از کسانی که برای این به اصطلاح دستاورد برجام کف زدند و اشک ریختند به این مسئله نیاندیشیدندکه ذوق زدگی از خرید یک هواپیمای فرانسوی می تواند چه سنخیتی با توصیه های اکید و مکرر رهبری مبنی بر اولویت بندی امور کشور و البته اقتصاد مقاومتی داشته باشد؟!

,

ای کاش  اندکی از هزینه ای که صرف استقبال رسمی از یک هواپیمای فرانسوی اجاره ای شد برای دلجویی از 40 خانواده داغدار تبریزی بکار گرفته می شود و شاخه گلی هم بر مزار آنها گذاشته می شد تا کمی داغ جانسوزی که بی تدبیری مسئولین برجانشان نشانده بود آرام گردد.

,

قطار

, قطار, قطار,

 

,

حال که هیچ کسی و در هیچ محفلی برای جانباختگان حوادث ریلی حتی یک دقیقه سکوت هم نکرده است، ما به افتخار "افتخارِ برجام" ( هواپیمای ایرباس 132)  که بیشتر از افتخار مایه تحقیر ملت ایران شد یک دقیقه سکوت می کنیم ، باشد که مسئولین دولت یازدهم در ماه های پایانی فعالیت خود با هوشمندی بیشتری دستاوردهای برجام را تبلیغ کنند!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه