اخبار داغ

مسئول هواشناسی نی ریز خبرداد؛

سامانه بارشی در راه است

سامانه بارشی در راه است
بر اساس نقشه‌هایی که از سوی اداره هواشناسی نی ریز منتشر شده است استان فارس و شهرستان نی ریز نی‌ریز در مناطق بارانی قرار دارد و احتمال بارندگی در این مناطق زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛  بر اساس پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی شهرستان نی‌ریز از هفته دوم بهمن‌ماه امسال، سامانه‌های بارشی خوبی وارد کشور خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز,

علیرضا بهنام مسوول هواشناسی نی ریز با اعلام این خبر اظهار داشت: مقدار بارش ایستگاه نی ریز از ابتدای سال زراعی جاری تا مورخ 95/10/26 ، 5.2 میلی متر بوده است که این مقدار برابر با 12٪ میانگین بلند مدت فصل پاییز می باشد.

, علیرضا ,

وی ادامه داد:  این در حالی است که بارش سال زراعی گذشته تا این تاریخ 131.4 میلی متر یعنی بیش از 200٪ میانگین بلند مدت پاییزی می باشد.

,


بهنام تصریح کرد: با این وجود انتظار می‌رود چنین وضعیتی در اوایل ماه بهمن با عقب نشینی سامانه  پرفشار "جنب حاره ای" تغییر نموده و امکان نفوذ سامانه های بارشی بر روی کشور مهیا شود و بارش ها در ماه دوم زمستان به میانگین بلند مدت نزدیک شود ولی در هر حال بارش سال زراعی کمتر از نرمال خواهد بود چنین شرایطی مصرف بهینه آب و انرژی و برنامه ریزی جهت مواجهه با کمبود آب را اجتناب ناپذیر می کند.

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه