اخبار داغ

چارچوب شکسته فرهنگ در مدارس دخترانه

چارچوب شکسته فرهنگ در مدارس دخترانه
متأسفانه خبرهایی از شیوع برخی اقدامات ضدفرهنگی از جمله پدیده وحشتناک خودنی در زیر پوست آموزش و پرورش خصوصا در مدارس دخترانه سطح شهر ارومیه به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،سخن گفتن از آسیبهای اجتماعی که متأسفانه در حال حاضر جامعه به انواع و اقسام گوناگون آن مبتلا شده است موضوع جدیدی نیست اما موضوع بحث این گزارش در رابطه با آسیب اجتماعی جدیدی است که متأسفانه به عنوان خودآزاری و تیغ کشیدن دختران روی بدن در مدارس دخترانه دهن به دهن می چرخد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

این پدیده وحشتناک در مدارس دخترانه شیوع پیدا کرده و بنا بر گفته های یک منبع آگاه از مدارس دخترانه سطح شهر ارومیه، این پدیده در حال شکل گیری و شیوع است.

,

امروزه پدیده خودزنی و تیغ‌انداختن روی دست، ران پا و حتی سر، به یک روال معمول میان دختران حدود ۱۴تا ۱۶سال تبدیل شده‌است و تقریبا دانش آموزان از چنین رفتاری کم و بیش خبرهایی شنیده اند.

,

دیگر خودکشی و پریدن از بالای پل های سطح شهر موضوعی مستعمل شده و جوانان خصوصا دختران از پدیده خودزنی به عنوان نوعی سلاح برای مقابله و اعتراض نسبت به رفتارهای والدین و برای فرار از مشکلات روحی خود استفاده می کنند.

,

می توان گفت خودزنی دختران مدرسه ای نوعی اختلال روحی و بیماری تلقی می شود که خودآزاری با اشیای برنده و تیز به روی دست و پا توسط دختران نوجوان مدرسه نشان دهنده یک نوع اختلال رفتاری است که ریشه در مشکلات و اختلالات  درون رفتاری آن‌ها دارد که از بعد روانشناسی این دسته از دختران به عنوان بیمار تلقی می‌شوند و مراجعه به مشاوره برای درمان ضرورت محسوب می‌شود.

,

خودزنی خطری بزرگ در کمین دختران امروزی است که دختران در اوج دوران نوجوانی و جوانی بسیار در کانون احساسات و عاطفه قرار دارند و خودزنی و خودآزاری یکی از پیش پا افتاده ترین راه‌های پیش روی این دوران است که متاسفانه خیلی زود به عنوان راهکار در ذهن این دختران برای فرار از مشکلات شکل می‌گیرد.

,

متاسفانه مدتی می‌شود که این خودزنی‌ها که به گفته خود این دختران به خون بازی تشبیه شده است در مدارس کشور رواج پیدا کرده است و این رفتار ناشایست می‌تواند در روحیات دیگر هم کلاسی‌ها تاثیر روحی بدی بگذارد و این نیازمند توجه جدی مدیران مدارس است.

,

با انتشار عکس های خون بازی و هم چنین علنی شدن این مشکل در جامعه، این رفتار مانند یک بیماری مسری به دبیرستان های دخترانه کشیده شده است و برای جلب توجه دست به تیغ می شوند.

,

دانش آموزانی که از فرصت ابراز وجود محروم می شوند یا خانواده گسسته ای دارند که والدین شان اصلا پایبندی به خانواده و فرزندانشان ندارند به این راه پناه می برند هرچند بسیاری از آنها در ادامه از این موضوع پشیمان می شوند اما دیگر کار از کار گذشته است.

,

باید والدین باید برای جلوگیری از درگیر شدن فرزندان شان نهایت توجه را معطوف آنان کنند چرا که والدین نقش بسیار مهمی در کنترل رفتارهای خطرناک در فرزندانشان دارند.

,

به هر حال باید والدین عزیز بپذیرند که خودزنی رفتاری نیست که قابل برگشت باشد و در بسیاری از موارد متاسفانه این خودزنی‌ها عامل مرگ دختران جوان بوده است بنابراین توجه بیشتر و دوست بودن با آن‌ها بسیار می‌تواند در پیشگیری از این هنجار اجتماعی موثر واقع شود.

,

چارچوب شکسته فرهنگ در دبیرستان های دخترانه به سرعت در حال انتشار و رواج است و با این وجود متأسفانه مسئولین آموزش و پرورش هنوز به فکر اقدام سریع و به موقع برای جلوگیری برای رفع این معضل فرهنگی وحشتناک نیستند و این ضد فرهنگ در مدارس در حال رواج است.

,

آموزش و پرورشی که پس از خانواده مهمترین نقش را در پرورش و رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان دارد می تواند به محض مشاهده این اقدامات خطرناک در بین دانش آموزانش اقداماتی انجام دهد که امروز شاهد بحران های فرهنگی و پرورشی زیر پوست مدارس نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه