اخبار داغ

اشتغال معتادان بهبود یافته در کارگاه پرورش قارچ+عکس

اشتغال معتادان بهبود یافته در کارگاه پرورش قارچ+عکس
معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معتادین بهبود یافته پرداخت شد که بخش اعظم آنها به شغل‌های پایدار تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز، کیانوش امینی، معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی طی بازدید از کارگاه تولید قارچ در مرکز تی سی شهرستان خمین گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان توانمندسازی معتادین بهبود یافته است تا بعد از ترک اعتیادشان در فضای جامعه با چالش بیکاری مواجه نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز,

وی افزود: در این راستا این سازمان برنامه هایی از قبیل آموزش های فنی و حرفه ای به صورت رایگان، پرداخت تسهیلات، بیمه و دیگر خدمات را اجرایی کرده است.

,

, ,

امینی ادامه داد: در سال گذشته ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به این افراد پرداخت شد که بخش اعظم آنها به شغل‌های پایدار تبدیل شد.

,

اسماعیل خانجانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین نیز با اشاره به توانمندسازی معتادین بهبود یافته در شهرستان گفت: توانمندسازی و آماده سازی این افراد یکی از برنامه های بهزیستی است که پرورش قارچ از جمله این برنامه هاست که در این مرکزی اجرایی شده است.

,

وی افزود: کلاس‌های شفاهی از طریق سازمان فنی و حرفه ای در این مرکز برگزار می‌شود که پرورش قارچ عملی شده است و در پی این هستیم که فضای تولید قارچ را بالا ببریم و آن را وسعت دهیم.

,

, ,

خانجانی ادامه داد: با این کار معتادین بهبود یافته بعد از ترک و خروج از این مرکز دغدغه‌ای کمتری برای پیدا کردن شغل دارند.

,

شیخی مسئول آموزش کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در این مرکز گفت: سرانه مصرف قارچ در دنیا به ازای هر نفر در سال دو هزار گرم است که در کشور ما تنها ۱۰۰ گرم است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه قارچ خواصی از قبیل تقویت سیستم دفاعی بدن، سرشار از آهن، فسفر و برای کاهش چربی خون مؤثر است اما مصرف آن در کشور پایین است.

,

, ,

شیخی ادامه داد: تولید این محصول در کشور پایین است و مسئولین باید در این رابطه حمایت کنند تا بتوان مقدار بیشتری تولید کرد.

,

وی گفت: برای راه‌اندازی یک کارگاه کوچک تولید قارچ به حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است اما تسهیلاتی که از طرف دولت به تولید کنندگان تعلق می‌گیرد تنها ۸ میلیون تومان با سود بالا است و این باعث می‌شود تا تولید کنندگان انگیزه‌ای برای ورود به این کار نداشته باشند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه