اخبار داغ

شهرداری و دهیاری پاسخ دهند؛

کاشت زباله در زمین های کشاورزی و ورودی منطقه سروک + تصاویر

کاشت زباله در زمین های کشاورزی و ورودی منطقه سروک + تصاویر
رها کردن زباله ها در مجاورت جاده اصلی و زمین های کشاورزی روستای سروک در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چهره زشتی برای این منطقه ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهمترین رسالت انسان باشد. محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می کند، بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما بشر با فعالیت های اقتصادی، همواره نسبت به حفظ محیط زیست بی اعتنا بوده، تا جایی که امروزه آلودگی زیست محیطی به یکی از بلایای بشر تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس،,

هیچ موجودی در کره زمین به اندازه انسان به محیط زیست لطمه نمی زند. فعالیت های اقتصادی سرمنشأ آلودگی های زیست محیطی است که امروزه با اعتراض و انتقاد گروه های حامی محیط زیست در گوشه و کنار جهان مواجه شده است.

,

فعالیت های تولیدی به شیوه های گوناگون (رهایی زباله ها در طبیعت، انتقال پساب های صنعتی به رودخانه ها و دریاها، حرکت خودروها، دفع ضایعات مصرفی و...)به محیط زیست صدمه می زندکه همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا شهری زیبا و طبیعتی سالم داشته باشیم.

,

روستای سروک در نزدیکی شهر یاسوج استان کهگیلیویه و بویراحمد واقع شده است که می توان گفت فاصله بسیار کمی از مرکز شهر دارد و در این منطقه زمین های کشاورزی و باغات گردو وجود دارد اما با توجه به اینکه جاده اصلی تردد مردم روستا به شهر در مجاورت این زمین ها قرار دارد و در همین خصوص تعدادی با رها کردن زباله های خود در این زمین ها چهره زشتی برای این روستا و زمین های کشاورزی به وجود آورده اند.

,

 

,
, ,

 

,

روستای سروک که جمعیت بسیار زیادی دارد و مناطق اکبر آباد و نجف آباد شهر یاسوج نیز در فاصله بسیار نزدیک این روستا واقع شده است و اکثر اهالی این مناطق از این جاده برای تردد به مرکز شهر استفاده می کنند درد و دل های زیادی در این زمینه عنوان می کنند.

,

 

,
, ,

زیبا خانم یکی اهالی منطقه اکبرآباد که منزل آنها در مجاورت این جاده ارتباطی واقع شده است در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس می گوید: شهر یاسوج بسیار زیبا و طبیعیت خوبی دارد و روستای سروک نیز با توجه به اینکه در مجاورت شهر واقع شده است اما رها کردن زباله ها در اواخر ساعات شب چهره نازیبایی به این منطقه داده است و متاسفانه شهرداری نیز برای جمع آوری آنها هیچ کاری انجام نمی دهد.

,

 

,
, ,

همچنین علی یکی از کشاورزان این منطقه که مشغول جمع آوری زباله ها در زمین کشاورزی خود بود، افزود: هر روز باید برای جمع آوری زباله در زمین به اینجا بیایم و باز هم روز از نو روزی از نو است.

,

 

,
, ,

وی اظهار کرد: مجبوریم زباله ها را در کنار جاده جمع کنیم تا شاید شهرداری یا دهیاری نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند اما متاسفانه هیچ فردی این کار را انجام نمی دهد و در بعضی مواقع اهالی این منطقه نسبت به آتش زدن آنها اقدام می کنند.

,

معضلی دیگر به نام سگ های ولگرد

, معضلی دیگر به نام سگ های ولگرد,

خانم عبدالمالکی یکی دیگر از اهالی این منطقه می گوید: این زباله های خارج شده از نایلن ها با اندک باد به زمین های کشاورزی اطراف می روند و محصولات آنان را آلوده می کند، گاهی که شدت باد زیاد است به نظر می رسد که برخی زمین ها در انواع زباله ها غرق شده اند.

,

وی عنوان کرد: حتی با اندک بارانی، شیرابه های این زباله های چند برابر می شود و به آب های زیرزمینی و محیط زیست صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
=============
,
گزارش از فرشاد رجایی
,
=============
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه