اخبار داغ

رضا شاه محمدی خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه‌های روز هوای پاک در سرخه

اجرای ویژه برنامه‌های روز هوای پاک در سرخه
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرخه از اجرای ویژه برنامه‌های روز هوای پاک در سرخه با شعار " با هم به سوی هوای پاک" خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا شاه محمدی در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه با اشاره به اینکه 29دی ماه روز ملی هوای پاک است و برنامه‌هایی در این راستا برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار امسال روز ملی هوای پاک نیز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور "با هم به سوی هوای پاک"اعلام شده است..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

وی با اشاره به برنامه‌های روز ملی هوای پاک بیان داشت: در شهرستان سرخه همچون دیگر شهرستان های استان برنامه های متنوعی از جمله زنگ هوای پاک در مدارس سراسر شهرستان سرخه به صدا در می آید که به صورت نمادین سعی داریم این زنگ را در مدارس روستاهای مؤمن آباد و افتر اجرا کنیم.

,

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرخه با اشاره به اینکه باید اقشار مختلف مردم نسبت به هوای پیرامون خود و پاک نگه داشتن آن حساس باشند و هفته و روز ملی هوای پاک فرصتی برای یادآوری این مهم است، گفت: همایش کوهپیمایی نیز از دیگر برنامه هایی است که بر توجه شرکت کنندگان در این همایش بر سالم سازی هوا تأثیرگذار است.

,

شاه محمدی اظهار داشت: کمیته ریزگردها و آلودگی محیط زیست صنایع و معادن شهرستان سرخه نیز به مناسبت هفته هوای پاک در شهرستان سرخه در اوایل هفته جاری تشکیل و به بررسی و تحلیل و بررسی این مهم نیز پرداخته خواهد شد.

,

به گزارش ندای سرخه، بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر دیگر آلوده ایران شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان،‌ شیراز و اهواز،‌مسئوولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، از سال 1374 روز 29 دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام کنند. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا،‌مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

,

برگزاری مراسم نمادینی مانند هفته هوای پاک می تواند تصویر روشنی را از اهمیت حفظ منابع ملی و مصرف بهینه انر‍ژی ترسیم کند که این تصویر با فرهنگ سازی مؤثر نقش ماندگاری است که هرگز پاک نخواهد شد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه