اخبار داغ

کارمندی بازنشسته‌ها زیر ذره بین آناج؛

اشتغال ممنوع؛ بازنشستگان مشغول کارند!

اشتغال ممنوع؛ بازنشستگان مشغول کارند!
بازنشستگان همچنان در سازمان های دولتی همچون استانداری و برنامه و بودجه همچنان مشغول به کارند این در حالی است که جوانان از بی اشتغالی رنج می برند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، اشتغال جوانان مسئله‌‌ای که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است چرا که این جوانان پایه‌ها و اساس جمهوری اسلامی ایران در آینده هستند اما این مسئله همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

یکی از مشکلات مهم در عرصه اشتغال، به کارگیری دوباره نیروهایی است که بازنشست شده‌‌اند و باید جا و تجربه خود را به نیروهای تازه نفس و جوان بدهند تا هم سیستم اشتغال زایی کشور رونق پیدا کند و هم از طرفی مسائل و مشکلات و بروکراسی اداری به حداقل برسد ولی با این همه این موضوع نه تنها کاهش نیافته بلکه در دولت یازدهم سیر صعودی به خود گرفته است.

,

با توجه به بدنه دولت به راحتی می‌‌توان به این نتیجه رسید که از راس تا جزئی ترین بخش‌‌های سازمان‌‌های دولتی، نیروهای بازنشسته همچنان مشغول کارند و این ادامه دار بودن فعالیت آنها ضبه بزرگی به اشتغال و روند اداری کشور می‌‌زند.

,

در آذربایجان غربی نیز پدیده کارمندی بازنشسته‌‌ها به وفور دیده می‌‌شود از همان ساختمان استانداری و کارمندان حوزه استاندار گرفته تا سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش و ... ، مردم شاهد کارمندی بازنشسته‌‌ها هستند در حالی هر خانواده‌‌ای ممکن است در خانه‌‌اش یک جوان متخصص بیکار داشته باشد. شاید به راحتی بتوان گفت چند صد نفر نیروی بازنشسته در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد که حضور جوانان می‌‌تواند سرعت عمل و تخصص بیشتر و بروزتری در حوزه خدمات رسانی به مردم ارائه نماید.

,

نکته جالب توجه اینجاست که برخی از این بازنشستگان کارمند، هم از حقوق های بازنشسنگی خود استفاده می‌‌کنند و هم از حقوق ها و قراردادهای جدید خود نهایت بهره را می برند و این  در حالی است که جوانان بیکار دنبال شغلی برای خود برای کسب درآمد و ارائه تخصص های خود هستند.

,

شاید به صراحت بتوان گفت که دولت تبدیل به دولت بازنشسته ها شده و جوانان نمی توانند بستر مناسب برای اشتغال داشته باشند و این در حالی اتفاق می افتد که بسیاری از سازمان های دولتی همچنان به تمدید قرار داد های بازنشتگان می پردازند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه