اخبار داغ

حکایت بی پایان نابودی حیات وحش برخوار؛

مرگ یک قلاده روباه دیگر، این بار در حبیب آباد

مرگ یک قلاده روباه دیگر، این بار در حبیب آباد
خطرات زیست محیطی فراوانی شهرستان برخوار را تهدید می کند و گونه های زیست محیطی در شهرستان در حال نابودی هستند که می طلبد مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع دقت داشته و در اسرع وقت چاره ای بیندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار، پس از انتشار خبر مرگ یک قلاده روباه در زمین های کشاورزی کربکند، باخبر شدیم یک قلاده روباه دیگر در شهر حبیب آباد نیز به کام مرگ فرو رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم برخوار،,

یکی از ویژگی های منطقه برخوار تنوع زیستی آن است و تنوع گونه های جانوری، گیاهان و حشرات ویژگی خاص و منحصر بفردی به این منطقه بخشیده است.

متاسفانه چند سالی است که زیست بوم این منطقه با خطرات جدی روبرو است که از جمله تهدیدات می توان به آلودگی هوا، تخلیه شبانه زباله (از جمله زباله های بیمارستانی)، ریختن نخاله های ساختمانی در صحرای منطقه، خشکسالی و کم شدن زیستگاه ها و… اشاره کرد.

مبارزه با عوامل تهدید زا و ارائه راهکار برای کاهش این عوامل نیاز به مطالعه گسترده و راهبردی برای شناخت زیست بوم این منطقه، هم اندیشی مسوولان و مردم و دغدغه و مطالبه عمومی مردم دارد.

اما برخی از راهکارهای موقتی که می توان انجام داد شامل جلوگیری از فعالیت خودروهای سنگین حامل زباله که شبانه اقدام به تخلیه زباله می کنند، جمع آوری و پاکسازی زباله های ریخته شده، قرار دادن سطل های زباله بزرگ در کوچه ها به طوری که اهالی آن محل بتوانند زباله های خانگی خود را در آن بریزند، جمع آوری سگ های ولگرد و ایجاد حوضچه های آب مصنوعی برای حیوانات در صحرا و… است.

,
,
,
,
,
,
,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه