اخبار داغ

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

اجرای سسیتم نوین آبیاری در سطح ۵۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

اجرای سسیتم نوین آبیاری در سطح ۵۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی
مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای سسیتم نوین آبیاری در سطح ۵۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بابایی مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار سلام کمیجان، با اشاره به اینکه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های این سازمان است، گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در استان مرکزی، افزایش راندمان آب در اولویت کاری جهاد کشاورزی قرار دارد که در این راستا تاکنون ۵۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های نوین برای آبیاری محصولات کشاورزی می‌تواند در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت: تاکنون با تحت پوشش قرار دادن این میزان هکتار زمین‌ کشاورزی به ازای هر هکتار ۴۴۰۰ مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

,

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: ۱۰۲میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی سیستم های نوین آبیاری در سطح استان در سفر هیئت دولت به استان تخصیص پیدا کرده است که به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری می تواند کمک کند.

,

بابایی افزود:در این طرح تا %۸۵ درصد تسهیلات بلا عوض در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و این طرح بدون محدودیت قابل اجراست.

,

مدیرکل جهادکشاورزی درخصوص کشت محصولات آب بر نظیر هندوانه گفت: کشت هندوانه با توجه به محدودیت منابع مالی توجیه اقتصادی ندارد ضمن اینکه باعث تخریب محیط زیست هم می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه