اخبار داغ

همزمان با روز هوای پاک اجرا می شود؛

کشت بادام کوهی در 5 هکتار از پارک جنگلی شهمیرزاد/ مشارکت جمعی برای دستیابی به هوای پاک

کشت بادام کوهی در 5 هکتار از پارک جنگلی شهمیرزاد/ مشارکت جمعی برای دستیابی به هوای پاک
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای طرح جنگل یاری با مشارکت مردم و مسئولین همزمان با روز هوای پاک خبر داد و گفت: در این طرح 5 هزار بذر بادام کوهی در 5 هکتار از پارک جنگلی شهمیرزاد کشت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا عبدوس در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با بیان اینکه 29 دی ماه روز هوای پاک نامگذاری شده است، اظهار کرد: 50 درصد از بیماری های انسان ناشی از آلودگی هوا است که باید مردم را نسبت به این موضوع حساس کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با اشاره به اهمیت هوا در سلامتی فرد، افزود: 58 درصد انرژی بدن ما از هوا به دست می آید یعنی بیش از آب و غذا از هوا انرژی می گیریم و در طول روز 15 تا 25 هزار لیتر هوا تنفس می کنیم در حالی که 2 لیتر آب مصرف می کنیم.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهربه برنامه های این اداره به مناسبت هفته هوای پاک اشاره کرد و ادامه داد: شعار امسال روز 29 دی" باهم به سوی هوای پاک" است و باید در عمل این را نشان دهیم که یکی از شاخص ترین برنامه های ما طرح جنگل یاری مشارکتی است.

,

عبدوس اضافه کرد: این طرح روز چهارشنبه 29 دی ماه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان مهدیشهر و تشکل های مردمی و Ngo  ها اجرا و 5 هزار بذر بادام کوهی در 5 هکتار ازپارک جنگلی امیر کبیر شهمیرزادکاشته می شود.

,

وی فرهنگ سازی حفظ هوای پاک و آموزش برای کودکان و نونهالان را مهم دانست و تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه ای با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدیشهر اجرا می شود و کودکان را با اهمیت هوای پاک و منابع طبیعی آشنا می کنیم.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: در همین راستا برنامه ای نیز امروز در مهد کودک شنتیا مهدیشهر اجرا کردیم و حدود 100 نفر از کودکان بذر بادام کوهی را در گلدان کاشتند تا بعد از نگهداری و آبیاری، زمانی که بذر سبز شد به منابع طبیعی تحویل می دهند تا در عرصه بکاریم.

,

عبدوس به خاصیت درخت بادام کوهی اشاره کرد و گفت: بادام کوهی خواص دارویی زیادی دارد و یکی از گونه هایی است که شرایط سخت و کم آبی را تحمل می کند و با توجه به اینکه استان ما گرم و خشک است می تواند به راحتی رشد کند. همچنین در جلوگیری از فرسایش آبی و خاکی هم مفید است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه