اخبار داغ

نشست هم اندیشی استاندار آذربایجان غربی با فعالان مدنی و اقتصادی در مهاباد برگزار شد

نشست هم اندیشی استاندار آذربایجان غربی با فعالان مدنی و اقتصادی در مهاباد برگزار شد
استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفر های استانی خود در مهاباد با جمعی از معتمدین و معتبرین این شهرستان دیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان؛ صبح امروز استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفرهای استانی خود با حضور در مهاباد با جمعی از معتمدین و معتبرین، روحانیون، فعالان مدنی و اقتصادی در فرمانداری این شهرستان دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مُکریان,

در این جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید، ابتدا فرماندار مهاباد در سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به سعادت ابراز امیدواری کرد این سفر نتایج خوبی رابرای شهرستان در بر داشته باشد.

,

از کشت و صنعت مهاباد، نه کشتی مانده است و نه صنعتی!

, از کشت و صنعت مهاباد، نه کشتی مانده است و نه صنعتی!,

ماموستا سهرابی امام جمعه مهاباد دومین سخنران این نشست بود وی با اشاره به جلسه ای که پیش از شروع این نشست با استاندار برگزار شده بود با بیان برخی از مشکلات شهرستان خواهان اتخاذ تدابیر فوری از سوی استاندار شد.

,

امام جمعه مهاباد به مشکل ادامه دار کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه از مجتمعی که در سالهای نچندان دور یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی صنعتی منطقه محسوب می شد و بیش از 700 کارگر در آنجا مشغول کار بودند به جز یک خرابه و یک دنیا مشکلات و بدهی چیزی بر جا نمانده است.

,

ماموستا سهرابی با اشاره به سوء مدیریت های مدیران گذشته آنها را به داعش مشابه دانست که به جان این شرکت افتاده بودند و علاوه بر اخراج کارگران و تاراج منابع مالی و فروش املاک، حاضر به پرداخت حقوق و سنوات کارگران هم نبوده اند.

,

وی با بیان مشکلات کارگران این مجموعه که پس از سالها تلاش اکنون هیچ آینده روشنی را در پیش روی خود نمی بینند اشاره کرد و گفت: تکلیف این کارگران رنج دیده را مشخص کنید، متاسفانه آقای سیمین بیل که بر اساس ادعایی که در دادگاه مطرح کرده اند توانسته اند بسیاری از املاک این شرکت را تصاحب کنند و با زهم سر کارگران بی کلاه مانده است.

,

امام جمعه مهاباد با تکرار سخنان خود در مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به این شهرستان در خردادماه گذشته، گفت: متاسفانه از کشت و صنعت مهاباد نه کشتی مانده است و نه صنعتی!.

,

ماموستا سهرابی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات مالی ای که دامن گیر شهرداری و شورای اسلامی شهر مهاباد است اشاره کرد و خواهان مساعدت استانداری به شهرداری این شهر شد تا لااقل بتواند حقوق کارگران و کارکنان خود را پرداخت کند.

,

بعد از سخنرانی ماموستا سهرابی کلیپی از سخنان رئیس جمهور در زمان سفر به مهاباد پخش شد.

,

رعایت مساوات در اخذ مالیات ها عادلانه نیست

, رعایت مساوات در اخذ مالیات ها عادلانه نیست,

گرمیانی یکی از فعالان اقتصادی مهاباد نفر بعدی بود که تریبون را در اختیار گرفت. وی با شاره به برگزاری 138 جلسه تحت عنوان جلسات رفع موانع تولید در استانداری، تلاشهای صورت گرفته برای رونق دهی به بازار کسب و کار و راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی و صنعتی راکد را ناکافی عنوان کرد و افزود: متاسفانه علی رغم ثبت نام 41 واحد صنعتی و 87 واحد کشاوری برای دریافت تسهیلات و کمک های مالی دولت در مهاباد، تنها 35واحد از این تولید کنندگان توانسته اند تسهیلات را دریافت نمایند.

,

وی با اعتراض به روش اخذ مالیات توسط ادارات امور مالیاتی استان گفت: عادلانه نیست که از یک تولید کننده مهابادی برابر با یک تولید کننده در تهران و اصفهان مالیات اخذ شود و این موضوع حتما باید مورد تجدید نظر واقع شود تا به چرخیدن دوباره چرخ واحدهای تولیدی امیدوار باشیم.

,

دستمان خالیست به دادمان برسید

, دستمان خالیست به دادمان برسید,

رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد یکی دیگر از افرادی بود که در این نشست سخن گفت.

,

سید رئوف سیدی نیز با دسته بندی برخی مشکلات و نیازهای شهرستان گفت: در حوزه بهداشت و درمان و ضرورت احداث بیمارستان جدید در این شهرستان اشاره کرد و افزود، بیش از 80 درصد فضای آموزشی مهاباد فرسوده است.

,

وی در ادامه افزود: آب شرب شهر نیازمند توجه جدی و فوری است، تصفیه خانه و برج آبگیر در حال احداث آن به ترتیب هرکدام  42 و 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی از سرعت اجرای آن کاسته شده است.

,

سیدی به وضعیت نامناسب راههای مواصلاتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه تنها راههای استاندارد مهاباد همان جاده مهابادبه ارومیه و مهاباد به میاندوآب هستند که طرح توسعه آنها بسیار زمان بر بوده هرچند در این چند ساله اخیر کارهایی صورت گرفته است.

,

مساکن مهر و مشکلات پیش روی تعاونی های مسکن در این بخش موضع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد از سعادت خواست برای اتمام آنها مساعدت کند.

,

به پایان رساندن دانشکده پراپزشکی، درخواست برای ادغام روستاهای خانگی و سید آباد در شهر مهاباد، تاخیر در پرداخت مالیات ارزش افزوده پتروشیمی مهاباد به حساب شهرداری، مدیریت و بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری سد مهاباد و تحویل آن به شهرداری برای انجام مطالعات و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه و تعجیل در بازبینی و تائید طرح تفضیلی مهاباد برای الحاق و تغیر کاربری زمینها و ایجاد درآمد جدید برای شهرداری این شهر و از همه مهمتر گلایه از عدم همکاری بانکها برای دریافت تسهیلات توسط شورا و شهرداری مهاباد از جمله موارد دیگری بودند که  رئیس شورای شهر مهاباد به آنها اشاره کرد و خواهان رسیدگی فور و اخذ دستورات مقتضی از سوی استانداری در رابطه با آنها شد.

,

کارنامه دولت در بخش اجرای وعده های انتخاباتی مطلوب نبوده است

, کارنامه دولت در بخش اجرای وعده های انتخاباتی مطلوب نبوده است,

صلاح خدیو فعال مدنی و سیاسی مهاباد سخنران دیگر این نشست بود وی که به نمایندگی از فعالان مدنی این شهرستان تریبون را در اختیار گرفته بود با اشاره به رای آوری قابل توجه روحانی در این شهرستان گفت: بیش از 80 درصد از رای دهندگان مهابادی به دولت تدبیر و امید را داند و این نشان از مقبولیت شعارهای کمپین انتخاباتی روحانی در میان مردم این شهرستان بوده است.

,

خدیو در ادامه افزود: کارنامه دولت در تحقق وعده های انتخاباتی خود، علی الخصوص در بخش اجرای بیانیه اقوام و مذاهب ضعیف بر شمرد و افزود؛ استانداری هم به بندهای های دوم و سوم این بیانیه عمل نکرده و از نیروهای شایسته بومی، قومی و مذهبی استان در پست های میانی و کلان استفاده نکرده است.

,

این فعال مدنی با گریزی به انتخابات در ادوار گذشته گفت، دولت باید به فکر تحقق وعده های خود باشد در غیر اینصورت احتمال اینکه در انتخابات پیش رو مهابادی ها پشت روحانی را خالی کنند و دیگر به وی رای ندهند وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه