اخبار داغ

"تعریض معابر خرم آباد" ضرورتی فراموش شده از سوی مسئولان!

"تعریض معابر خرم آباد" ضرورتی فراموش شده از سوی مسئولان!
خیابان های باریک و کم عرض خرم آباد به یکی از مشکلات مهم شهروندان این شهر تبدیل شده است و مسئولان این شهر تاکنون برنامه اجرایی برای رفع آن ارائه نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیر افلاک شهرستان خرم آباد با جمعیتی قریب به 400 هزار نفر یکی از شهر های مهم کشور به شمار می آید که مرکزیت لرستان را نیز عهده دار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سفیر افلاک,  ,

 

,

شهر تاریخی خرم آباد در میان دره ای خوش آب و هوا قرار گرفته و از ساختار شهری خاصی نیز به جهت عرض باریکی که دارد برخوردار است.

,

 

,

خرم آباد بعد از آن که لرستان در سال 1305 از خوزستان جدا شد به عنوان مرکز استان نیز تعین شد و در همان سال شهرداری خرم آباد هم تأسیس گردید.

,

 

,

در آن سالیان و بنا به همان شرایط، بسیاری از خیابان ها و معابر و پیاده رو ها در شهر خرم آباد طراحی شد و به مرحله اجرا نیز در آمد که عمدتاً فاقد آینده نگری بودند و صرفاً قابلیت پاسخگویی شرایط وقت را می دادند.

,

 

,

 بعد از پیروزی انقلاب که در ایران شهر ها توسعه شتابان تری نسبت به روستاها گرفتند و خرم آباد نیز از این قاعده مستثنی نبود و رشد جمعیتی و توسعه بافت آن نیز به قدری بود که به نوعی می توان مدیریت شهری توان مدیریت کافی را در کنترل شهر نداشت.

,

 

,

امروزه در مرکز شهر خرم آباد شاهد خیابان هایی با عرض بسیار کم و پیاده روهایی باریک هستیم که در آن روزانه رفت و آمدهای زیادی صورت می گیرد و به دلیل ظرفیت پایین آن ها طبیعتاً مشکلات عبور و مرور و ترافیکی فراوانی را به وجود آورده است.

,

 

,

 پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

 حجم بالای ترافیک در خرم آباد باعث شده است از سوی مسئولان این شهر بسیاری از معابر اصلی جهت روان سازی یک طرفه شوند رانندگان نیز برای رسیدن به مقصد مورد نظر مسافت طولانی تری را بپیمایند و ساکنان آنها برای سیدن به منزلشان چند خیابان را دور بزنند.

,

 

,

ترافیک بالا، پیاده روهای کم عرض و وجود معارضانی نظیر درختان تنومند چنار در آن، نبود پایانه مسافر بری داخل شهری، کمبود پارکنیگ، بیکاری و تمایل جوانان به مسافرکشی، ضعف برنامه های فرهنگی جهت رغبت شهروندان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، عدم اجرای مناسب قانون در برورد با متخلفان ساخت و سازی غیر اصولی در گذشته و حال و بسیاری از موارد دیگر از مشکلات حال حاضر خرم آباد به شمار می آیند.

,

 

,

این در حالی است که روز به روز بر تعداد وسائل نقلیه نیز در این شهر افرزده و مشکلات آن نیز حاد تر می شوند که لزوم توجه مدیران به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در رفع مشکلات شهر خرم آباد بیش از گذشته احساس می شود.

,

 پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

 

,

مشکلات و هسته ترافیکی پیش آمده در این روزهای خرم آباد در شرایطی به وجود آمده است که قیمت املاک نقاط مورد نظر نیز نجومی شده است و عمدتا شهرداری خرم آباد با توجه به این که منابع درآمدی بالایی ندارد قاقد توان مالی برای خریداری آن ها است و از برنامه ریزی بر روی آن غافل شده است و عمدتاً نگاه خود را به ساخت توسع فضای سبز معطوف کرده است، که می طلبد دولت محترم نیز با حمایت از شهرداری در این حوزه به کمک مشکلات شهر خرم آباد بیاید.

,

 

,

پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

اهمیت حمایت دولت جهت کمک به شهرداری خرم آباد از آن جا احساس می شود که این شهر در جرگه پیوستن به جمع به کلان شهر هاست؛ چرا که روستاهای زیادی در مجاروت شهر خرم آباد قرار گرفته اند که تلاش می شود آن ها نیز به حریم این شهر ملحق شوند تا با این کار از حاشیه نشینی و ساخت و سازی های غیر استاندارد که بعدها به مشکلات شهر می افزاید نیز جلوگیری شود.

,

امید می رود در این راه نمایندگان مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با وزیر راه و شهرسازی وارد مذاکره شوند و مطالبات و مشکلات مردم را عنوان و با سازکار ویژه ای بر رفع آن ها احتمام ورزند.

,

در زیر برخی از خیابان های یک طرفه خرم آباد را مشاهده می کنید...

,

پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

 

,

پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

پلان هوایی خرم آباد

, پلان هوایی خرم آباد,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه