اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

اقتصاد مقاومتی در هرمزگان برون مرزی شده است

اقتصاد مقاومتی در هرمزگان برون مرزی شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: با توسعه ارتباطات تجاری موفق شده ایم اقتصاد مقاومتی استان را به برون مرزی تبدیل نماییم و کالاهای این حوزه را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: به لطف خدا و با تلاش تمام مسئولین استان موفق شده ایم در حوزه اقتصاد مقاومتی دست آوردهای فراوانی داشته باشیم. اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان مرزها را شکسته است و به حالت برون مرزی درآمده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ پروژه در حوزه افزایش بخش صادرات کالا، خدمات و مدیریت هدفمند واردات با تراز مثبت مورد بررسی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه افزود: در ۹ ماه ابتدای سال برنامه ریزی برای رسیدن به صادرات با مبلغی معادل ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه این رقم در حال حاضر به ۸ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر در بخش اقتصاد مقاومتی در حوزه برون مرزی ارتباطات بسیار خوبی با استان مسندم کشور عمان برقرار نموده ایم که در چند روز گذشته نیز با برپایی یک نمایشگاه بزرگ موفق شدیم دست آوردهای استانمان را در کشور عمان عرضه نماییم که با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: در بخش برون مرزی علاوه بر محصولات کشاورزی استانمان باید به صنایع دستی نیز توجه ویژه ای نماییم چون تجربه نمایشگاه های برون مرزی نشان داده استقبال کشورهای عربی از صنایع دستی استانمان بسیار خوب است و می توان از این ظرفیت در جهت ارتقاء جایگاه صنایع دستی استان و همچنین افزایش سهم صادرات غیر نفتی استفاده نمود.

,

 

,

خلیل قاسمی با تاکید بر تحقیقات انجام شده در خصوص رشد و توسعه ی استان خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که امروز ابلاغ شده هم در آمار کشوری و هم استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته ایم که این افزایش از نظر وزنی ۶۰درصد رشد داشته است.

,

 

,

وی در انتها گفت: با توجه به افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص کشور عمان، تعداد ۱۱۳ فروند لنج در هرمزگان در حال انجام جابجایی کالا می باشند و بندرهای تجاری ما در حوزه صادرات غیر نفتی عملکر مطلوبی نسبت ادوار گذشته دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه