اخبار داغ

حاشیه های داغ سفر معاون رئیس جمهور در یاسوج

حاشیه های داغ سفر معاون رئیس جمهور در یاسوج
سفره یک روزه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ها با افتتاح پارک بانوان پایان یافت اما باید دید که دست آوردهای سومین سفر شهین دخت مولاوردی به کهگیلویه و بویراحمد چه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایل بانو،شهین دخت مولاوردی در سفر یک روزه خود بعد از حضور در نشست شورای ادرای کهگیلویه و بویراحمد با زنان فعال استان دیدار کرد و از نزدیک به گلایه ها و مشکلات این بانوان گوش داد که حاشیه های جالبی را نیز به همراه داشت از جمله اینکه در ابتدا که بانوان از مشکلات خود می گفتند و هر نفر باید سه دقیقه صحبت می کرد اما این سه دقیقه در ساعت پایانی به دو دقیقه تبدیل شد و اگر بیشتر از دو دقیقه نیز ادامه پیدا می کرد با تذکر مدیرکل امور بانوان استان رو به رو می شد که خانم مولاوردی باید به پروازشان برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،شهین دخت مولاوردی در سفر یک روزه خود بعد از حضور در نشست شورای ادرای کهگیلویه و بویراحمد با زنان فعال استان دیدار کرد و از نزدیک به گلایه ها و مشکلات این بانوان گوش داد که حاشیه های جالبی را نیز به همراه داشت از جمله اینکه در ابتدا که بانوان از مشکلات خود می گفتند و هر نفر باید سه دقیقه صحبت می کرد اما این سه دقیقه در ساعت پایانی به دو دقیقه تبدیل شد و اگر بیشتر از دو دقیقه نیز ادامه پیدا می کرد با تذکر مدیرکل امور بانوان استان رو به رو می شد که خانم مولاوردی باید به پروازشان برسند., ایل بانو, ایل بانو, ایل بانو,

صحبت های بانوان فعال استان با تذکرهای پی در پی فریبا رحمان پور تمام شد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد چند سطری را مطرح کرد و بعد نوبت به خانم معاون رییس جمهور رسید.

,

شهین دخت مولاوردی نیم ساعت اول صحبت هایش را به تعریف و تمجید از دولت و آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت. اما بدون شک هیچکس منکر خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) نبوده است اما معاون رییس جمهور باید این نیم ساعت از صحبت هایش را یا پیرامون مشکلات بانوان استان صحبت می کرد و یا هم اجازه میدادند این بانوان به جای دو دقیقه پنج دقیقه صحبت کنند.

,

گزارشی کامل از این نشست را در زیر بخوانید:

,

در ابتدای این نشست تعدادی از  بانوان به نمایندگی از  بخش های مختلف مشکلاتشان را مطرح کردند

, در ابتدای این نشست تعدادی از  بانوان به نمایندگی از  بخش های مختلف مشکلاتشان را مطرح کردند, در ابتدای این نشست تعدادی از  بانوان به نمایندگی از  بخش های مختلف مشکلاتشان را مطرح کردند,

نمابنده بانوان کارافرین استان مشکلات این قشر برای دریافت وام و تسهیلات را بیان کرد و گفت: وام های بانوان کارآفرین در صندوق توسعه ملی برای بانوان به طور ویژه بیشتر شود و بانوان بتوانند دو بار از این صندوق وام دریافت کنند.

,


نیک اقبالی به ماده ۲۲۷ در خصوص امنیت بانوان و خانواده ها اشاره کرد و افزود: این ماده در این استان اجرا نمی شود این ماده  برای ما بانوان امید بخش بود اما متاسفانه نتیجه بخش نبود.


زهرا زمانی دبیر شورای شهر یاسوج نیز به مشکلات بانوان شورا اشاره کرد و گفت: زنانی که در استان در دور چهارم به شوراها راه پیدا کردند بیشتر از گذشته بوده است که این خود نشان از رشد اجتماعی میان بانوان در استان است اما متاسفانه هنوز با بانوان در بخش شوراها انحصار طلبانه و قدرت مندانه برخورد می شود که باعث ناشناخته ماندن این قشر در شوراها و تاثیر گذاری انها شده است.
وی با بیان اینکه در این استان از دادن مسولیت کلیدی به بانوان خوددادی می کنند، افزود: بانوان استان همه جا ثابت کرده اند که مسئولانه تر ازمردان در پست های مختلف بوده اند اما جایگاه بانوان در میان مسولان هنوز شناخته نشده است.

,
,
,
,
,
,

حسینی نماینده بانوان جامعه پزشکی گفت: ۳۲۰۰ خانم در بخش بهداشت و سلامت در استان فعالیت می کنند مشکلات زنان استان از نظر سلامت و زنان کارمند در استان بسیار زیاد است.

,

وی بیان کرد: فضای ناکافی ، وضعیت بهداشتی و نامناسب کلنیک های درمانی و زایشگاه های بانوان یکی از مهمترین مشکلات است اگر چه کلینکی در یاسوج در حال ساخت است اما تنها 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به دلیل کمبود اعتبار رها شده است.

,

حسینی ادامه داد: بانوان استان بسیار آسیب پذیر هستند و در بخش های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی، تهاجم فرهنگی، بیماری های جنسی و طلاق نیازمند برگزاری کلاس های آموزشی هستند اما به دلیل کمبود اعتبار امکان برگزاری این کلاس ها وجود ندارد.

,

این نماینده جامعه پزشکی ادامه داد: دختران نوجوان این استان با مشکلات سلامت روان رو به رو هستند این افراد نیازمند کلنیک های مشاوره و آموزش بهداشت هستند اما به دلیل کمبود بودجه نمی توان کاری انجام داد.

,
, ,

وی با بیان اینکه شیوع سرطان سینه در میان بانوان استان خیلی شایع شده است، گفت: بانوان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند غربالگری سه گانه سرطان سینه هستند اما به دلیل هزینه گزاف این غربالگری خانم ها نیز آن را انجام نمی دهند که درخواست داریم که این آزمایش را برای بانوان رایگان انجام دهند.

,

زاده باقری نماینده بانوان شاغل ادارت گفت: من تنها یک خواهش از معاون رییس جمهور دام آن هم این است که زنان سرپرست خانواده ها را دریابند  این زنان بین دو اداره کل بهزیستی و کمیته امداد گیر کرده اند و هیچ متولی ندارند که به مشکلات آنها رسیدگی شود.

,

وی ادامه داد: در حکومت جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست که زنان سرپرست خانواده ها آواره کوچه ها و خیابان ها شوند این زنان برای ازدواج مجدد نیز دچار مشکلات زیادی هستند.

,

بعد از درد و دل های بانوان فعال استان در بخش های مختلف معاون رییس جمهور صحبت را آغاز کرد و اول از همه چیز به دو سفر گذشته خود به این استان اشاره کرد و دیلیل عدم حضورش در دو سفر گذشته اش در میان زنان فعال استان را تنگی وقت بیان کرد و گفت: هیچ عمدی در کار نبوده است که در خدمت بانوان فرهیخته و فعال این استان باشم.

,

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: مواردی که در این نشست برگزار شده است مشکلات بسیاری از بانوان در سطح کشور و سایر استان هاست که برای هر کدام یا طرحی اجرا شده است در برخی استان ها و یا هم در حال اجراست که به این استان هم خواهد رسید.

,
, ,

شهین دخت مولاوردی به اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در سایر استان ها اشاره کرد و گفت: برخی به این طرح به این چشمی نگاه می کنند که زنان باید همه مشکلات را تحمل کنند اما معنای واقعی این طرح مفهومی شبیه به اقتصاد مقاومتی دارد و ان شالله به صورت ملی در کشور اجرا می شود.

,

وی به طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانواده ها اشاره کرد و گفت: این طرح در شهر ری به عنوان پایلوت اجرا  شد و 15 استان دیگر را نیز به انتخاب کرده ایم که این طرح در آن استان ها نیز اجرا شود و کهگیلویه و بویراحمد جز این 15 استان است که در آینده نزدیک در آن اجرا می شود.

,


معاون رییس جمهور به آسیب های اجتماعی در میان بانوان جوان اشاره کرد و افزود: برای وضعیت بهداشتی، سلامت و روانی دانش آموزان و دانشجویان تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف بسته شده است همچنین در نظر داریم که آموزش دختران و پسران دانش آمور پیرامون حقوقشان را در مدارس اجرا کنیم.

,
,

وی اظهار کرد: در بخش طلاق در گذشته بحث اعتیاد یکی از دلایل مهم طلاق بود اما هم اکنون خیانت دارد جای اعتیاد را می گیرد و مهمترین دلیل طلاق می شود که در این مورد نیز طرح های مطرح شده است و کارهایی در حال انجام است.

,

مولاوردی به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: بیمه دارای لایحه های متفاتی است و بیمه زنان جز لایحه بیمه پایه اجتماعی است بیمه زنان پیگیری هایی انجام شد اما در مجلس مصوبه بیمه زنان خانه دار دارای حدقل سه فرزند را مطرح و تصویب کرده اند که باید دلیل آن و جزئیات بیشتر را بپرسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه