اخبار داغ

برجام نفس های آخر را می کشد

برجام نفس های آخر را می کشد
برجام در حالی به یکسالگی خود می رسد که پردازندگان برجام هم به ان نکته رسیده اند که طرف های برجام بدعهدی می کردند و به هیچ کدام از تعهداتشان عمل نکردند و حتی در جاهایی بیشتر از گذشته فشار آوردند و این در حالی است که بدعهدی آمریکائی ها بارها توسط مقام معظم رهبری گوشزد شده بود ولی دریغ از اینکه آنها بخواهند گوش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهاقان بیدار، برجام شاید نفس آخرش را زمانی کشید که آخرین سند افتخار دولت یازدهم با عجله ای تاریخی سندی مبهم را بر کشور تحمیل کرد و کسانی که برجام را آفریدند فقط دستاوردهای بزرگ ملت را نابود و به دشمن امید دادند که با مذاکره می توانید بیشتر از هزار جنگ از ملت ایران امتیاز بگیرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهاقان بیدار،,

برجام باعث شد که آمریکائی ها باور کنند که می توانند در هماوردی جدید با ایران او را از توانمندی هایش جدا و خلع سلاح کنند و همچنین در قضایای مختلف می شود با فشار بر ایران می توان او را وادار به تمکین نمود و اکنون نیز دارند بحث های موشکی و حقوق بشر را بیان می کنند.

,

شاید باورکردنش سخت است که ۳۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری هسته ای ما و آینده ای روشن که در سایه رسیدن به انرژی هسته ای و انرژی های نو در انتظار ما بود با مذاکرات یکباره از دست برود و در قبالش هیچ گرفته نشود.

,

شاید دولتمردان بخواهند مردم فراموش کنند که در روزهایی که منتقدان برجام، بدعهدی آمریکائی ها و اروپائی ها را می گفتند، فقط به این فکر می کردند که روز بعد از توافق همه تحریم ها را به یکباره لغو می کنند و باغ سبز دنیا بر کشور گشوده می شود.

,

ولی هم اکنون می بینیم که نه تنها تحریم ها برداشته نشده است، بلکه با ورود شرکت های ورشکسته اروپایی و در دست گرفتن بازار تولید ایران و همچنین واردات همه اجناس حتی بیل و کلنگ چه سرنوشتی را برای صنعت ایران رقم زده است.

,

رکود، تورم و بی رونقی بازار، مردم را از شرایط موجود ناامید کرده و دولتمردان که دستاوردی به جز یک سند مهم ندارند نمی توانند حقیقت را بگویند و هنوز در رؤیا به سر می برند.

,

سوئیفت و تحریم ها مسأله ای بود که در مذاکرات بنا شد حل شود و اکنون هیچ کدام از این مسائل به نتیجه روشنی نرسیده و تحریم ها نیز افزایش پیدا کرده است.

,

شاید کسانی که باور نداشتند آمریکائی ها مورد اعتماد نیستند با دیدن صدور روادید برای مسافران به ایران، تمدید تحریم های ده ساله و نقض عهده های مکرر آمریکائی ها، سرشان به سنگ خورده و باور کنند که سرنوشت ملت ایران را با مذاکره به کدخدا پیوند ندهند و همه تخم مرغ ها را در سبد مذاکره قرار ندهند.

,

باید گفت برجام تنها دستاوردش اینست که ملت بداند با دشمن دیرینه و قدیمی نمی شود با مذاکره و گفتمان و مسائل را حل کرد و او کسی نیست که از خواسته های پلیدش دست بردارد، لیکن باید گفت حالا که به این نتیجه رسیده ایم بزک کردن چهره بدعهدان خود خیانتی بزرگ به ملتی عظیم و والاست که باید مسببان آن برای تاریخ پاسخی داشته باشند و برای منافع زودگذر خود نباید سرنوشت مردم را به دشمن واگذار کنند.

,

اکنون باید صادقانه عمل کنیم و بیائیم انقلابی بودن خود را در این بدانیم که با دشمن نمی توانیم در مسائل انسانی و مشکلات مستضعفان دنیا کنار بیائیم.

,

حسین جدیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه