اخبار داغ

نخستین کتابخانه عمومی نوار مرزی ارومیه

نخستین کتابخانه عمومی  نوار مرزی ارومیه
کتابخانه ی افق در روستای راژان سیلوانای ارومیه اولین کتابخانه در طول مرزهای ایران عزیز اسلامی با کشورهای همسایه ی عراق و ترکیه می باشد که مورد استقبال و توجه اهالی سیلوانا گردیده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانانیوز ؛ کتابخانه ی زیبا ، کوچک و ارزشمند افق  در مرزهای غربی ایران اسلامی اقدامی قابل تحسین و مورد تقدیر می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانانیوز, کتابخانه ی زیبا ، کوچک و ارزشمند افق  در مرزهای غربی ایران اسلامی اقدامی قابل تحسین و مورد تقدیر می باشد . ,

جوانان پرشور و مستعد سیلوانای ارومیه امروز دیگر برای تهیه و خرید کتاب های مورد علاقه ی خود به شهر ارومیه یا شهرهای اطراف سفر نمی کنند .

, جوانان پرشور و مستعد سیلوانای ارومیه امروز دیگر برای تهیه و خرید کتاب های مورد علاقه ی خود به شهر ارومیه یا شهرهای اطراف سفر نمی کنند .,

در ابتدای به معرفی کامل این کتابخانه در روستای راژان در بخش سیلوانا می پردازم :

,

کتابخانه افق در سال ۱۳۷۴در زمینی به مساحت ۲۲۲۰متر مربع با حیاط و فضای سبز اختصاصی احداث گردید.

,

و تاکنون  توانسته رتبه برتر کتابخانه روستایی استان رابه خود اختصاص دهد.این کتابخانه دارای بخشهای: امانت، مرجع، کودکان، اینترنت (از سال ۱۳۸۹این کتابخانه به شبکه اینترنت وصل شده وکاربران میتوانند از ان استفاده کنند)، نشریات، نوسوادان و بخش سالنهای مطالعه مجزای خواهران و برادران  می باشد.

,

در ضمن این کتابخانه حدود ۶۰۰ نفر عضو ثابت دارد که بیشتر قشر محصل بوده و در سطح راژان و روستاهای اطراف  توانسته گامهای مهمی را در جهت گسترش مطالعه و توسعه بخشیدن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین اهالی بردارد.

,

 کتابخانه افق دانش از نظر منابع اعم از کتاب، مجلات،کتابهای صوتی، نشریات و روزنامه ها،  پیشرفت قابل توجهی نموده است.

,

در این کتابخانه در حال حاضر حدود ۱۲۰۰۰ عنوان کتاب و حدود ۱۶۰۰۰ نسخه کتاب،  مجله،نشریه اعم از روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و... وجود دارد.

,

از همه مهمتر این کتابخانه دارای ۴۰۰عنوان کتاب گویا برای استفاده روشن دلان و افراد نابینا و ۴۰۰کتاب برای نوسوادان و کم سوادان در مجموعه خود دارد.

,

کامران ابتهاج مدیر و مسئول کتابخانه ی افق دانش میباشد ودر این زمینه خدمات فراوانی برای دوستاران کتاب و کتابخوانی انجام داده است.

,

سیلوانا نیوز از مسئولین عزیز درخواست دارد تا کتابخانه های دیگر را در قسمت های دیگر سیلوانا ( زیوه یا دیزج ) احداث کنند تا کمک شایانی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بشود و علاقه مندان بتوانند راحتر به این مکان دسترسی داشته باشند.

,

امیدواریم که توجه خاصی توسط مسؤولین و مردم عزیز نوار مرزی به کتاب و کتاب خوانی بشود و این فرهنگ در بین عموم مردم پررنگ تر شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه