اخبار داغ

متخصص بیماری های عفونی مطرح کرد؛

سینه پهلو، تهدید جدی در هوای سرد زمستان

سینه پهلو، تهدید جدی در هوای سرد زمستان
اسلامی نژاد گفت: تضعیف سیستم دفاعی بدن اگر با عفونت های میکروبی دستگاه تنفسی همراه شود امکان ابتلا به سینه پهلو و عفونت های شدید بدن در فصول سرد سال را چندین برابر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با اصفهان شرق، با تاکید بر این مطلب که باید در فصل سرد سال مواظب بیماری های مهم عفونی باشیم، گفت: از آنجایی که عفونت های تنفسی جزء بیماری های نسبتا شایع در این فصل است لذا بهتر است افراد با مشاهده سرفه های طولانی مدت، تب و تنگی نفس سریعا به پزشک مراجعه کرده و احتمال ابتلا به عفونت های جدی تر مثل سینه پهلو را بررسی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

دکتر اسلامی نژاد بیماری سینه پهلو را یک عفونت میکروبی جدی بیان کرد و افزود: اثبات ابتلا به عفونت میکروبی دستگاه تنفسی به عهده پزشک بوده و مصرف آنتی بیوتیک نیز در درمان آن الزامی است.

,

وی از افراد خواست تا وجود عفونت های میکروبی در بدن آنان ثابت نشده از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کرده و برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری نیز لازم است ضمن رعایت بهداشت شخصی نسبت به تزریق واکسن در اواخر تابستان اقدام کنند.

,

متخصص بیماری های عفونی دریافت این واکسن برای کودکان زیر دو سال یا کودکان بالای دو سالی که خطر اختصاصی برای ابتلا به بیماری پنوموکوکال یا سینه پهلو دارند همچنین مبتلایان به نقص دستگاه ایمنی، سرطان، بیماری قلبی عروقی یا کم خونی و یاخته های داسی شکل را دارند را لازم برشمرد و افزود: اثرات جانبی این واکسن مجموعا خفیف و شامل زخم شدن و تورم ملایم محل است.

,

وی تکرار سرفه های مزمن همراه با خلط، تنگی نفس و خس خس سینه را از علایم این بیماری دانست.

,

دکتر اسلامی نژاد در این ارتباط گفت: ممکن است این علایم در ابتدا، دایمی نباشد و یا فقط با فعالیت زیاد و یا سرماخوردگی، تشدید شود اما با پیشرفت این بیماری است که علایم به طور دایم ایجاد می شود و همراه بیمار می ماند و حتی گاهی اوقات فرد با کوچکترین سرماخوردگی، در بیمارستان بستری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه