اخبار داغ

راز سر به مهر سود هنگفت انتقال زباله در مازندران؛

مافیای انتقال زباله در مازندران چه کسانی هستند؟

مافیای انتقال زباله در مازندران چه کسانی هستند؟
مافیای زباله در مازندران چه کسانی هستند که مانع از ساماندهی طرح‌های زباله سوز می‎شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، بحث ساماندهی زباله در مازندران این روزها در حالی مطرح می‎شود که در میان رسانه های دغدغه مند نیز به عنوان یک مطالبه عمومی مورد بحث و نظردهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوضاع ساماندهی پسماند در استان مازندران چندان مناسب نیست، بحث ساماندهی پسماند تنها متعلق به نقطه خاصی از مازندران نیست، از غرب تا شرق استان مشکل ساماندهی پسماند وجود دارد.

به دلیل شرایط آب و هوائی مازندران زباله‌های استان تَر هست و در حین انتقال شیرابه‌ها در سطح جاده‌ها پراکنده می‌شود. غیر از اوضاع نامناسب پسماند زباله در استان، بحث مافیای زباله هم از نکاتی است که در استان زیاد شنیده می‎شود.

مافیای زباله افرادی هستند که از بحث انتقال زباله سود می‎برند ولی این افراد و برخورد مافیایی آنها هنوز به مردم معرفی نشده و تلاش‌هایی هم انجام می‎شود که مردم در این ارتباط چیزی ندانند.

اینکه چه افراد از انتقال زباله در شهرهای استان سود می‎برند چندان اطلاعاتی در دست نیست، ولی در روزهای اخیر بحث انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران به طول 130 کیلومتر با گردش مالی 13 میلیارد تومانی همراه است و بابت این رقم شهرداری از مردم هزینه می‌کند. اطلاعاتی از هزینه حمل سایر نقاط استان مازندران در دست نیست، ولی در هر حال در این مناطق هم افرادی هستند که به صورت پیمانکار در این حوزه مشغول فعالیت هستند و حتما گردش مالی به همراه دارد.

امام جمعه شهر کیاسر از وجود افراد سودجو در بحث زباله منطقه چهاردانگه استان مازندران پرده برداشت. حجت الاسلام تیموری در این باره بیشتر صحبت به میان نیاورد ولی مسائلی را مطرح کرد که نیاز است به صورت جدی این موضوعات پیگیری شود که چه کسانی از بحث انتقال زباله به منطقه چهاردانگه استان مازندران سود می‎برند، شاید اقدامات این افراد باعث می‎شود که بحث احداث زباله سوز در مرکز استان مازندران به نتیجه نرسد.

در صحبت‌های چند روز پیش رئیس شورای شهر ساری از سفر چندین نفر از اعضای شورای شهر ساری به چین برای انتقال تکنولوژی زباله سوز به ساری نیز پرده برداشته شد، علیجان شمشیربند با اعلام اینکه دو سفر در ارتباط با احداث کارخانه زباله سوز انجام شد، گفت: اینکه در سفر اول به چین چه اتفاقی افتاد بنده در جریان نیستم به این دلیل که در آن دوره مسئولیت نداشتم ولی در سفر دوم که بنده حضور داشتم به صورت جدی بحث انتقال تکنولوژی را مطرح کردم و منجر به انعقاد قرار داد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که آیا ممکن است افرادی در زمینه بحث انتقال زباله سود ببرند و مقاومت آنها باعث به نتیجه نرسیدن بحث کارخانه زباله سوز در ساری شود، گفت: اگر افرادی بخواهند مانع به ثمر رسیدن بحث ایجاد کارخانه زباله سوز شوند بنده این افراد را به مردم معرفی می‎کنم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه