اخبار داغ

کالبد ظاهر آرایی بر تَن ناهنجاری های شهر گیوی

کالبد ظاهر آرایی بر تَن ناهنجاری های شهر گیوی
بحران هویت معماری، ظاهر سازی و سمبل کاری، طرح های تفصیلی شهری، نیمه کاره بودن همه پروژه ها، عدم نظرخواهی از مردم در مدیریت شهری امروزه مواردی هستند که دغدغه های شهروندان کوثری را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر،دکوراسیون و جانمایه های ساختاری شهرستان کوثر (شهر گیوی)، سالهاست غیر اصولی و ناهنجار شکل گرفته و همچنان همین رویه توسط مسئولان وقت و مسئولان کنونی ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

در شرایطی که مشکلات بسیاری در بطن جامعه وجود دارد و مشکلات جدید نیز با شیب تند افزوده می شود، این شهرستان در شیب کند پیشرفت و توسعه به مسیر خود ادامه می دهد عاری از هرگونه فعالیت های اقتصادی و صنعتی و ... .

,

حال می توان با یک حساب سرانگشتی و برآورد های لازم حجم خسارت وارده به محیط شهر با این عملکرد ها و نداشته ها را مشهود اعلام کرد.

,

با تمام محدودیت ها، هر جا که اصول و شایسته سالاری رخ نشان داده و مسئولان حضور پررنگ مردم را در کنارشان حس کرده اند، معضلات عمده ای از سطح جامعه حذف و نمود آن در محیط شهری پدیدار گشته است.

,

بحران هویت معماری، ظاهر سازی و سمبل کاری، طرح های تفصیلی شهری، نیمه کاره بودن همه پروژه ها، عدم نظرخواهی از مردم در مدیریت شهری امروزه مواردی هستند که دغدغه های شهروندان را به همراه داشته است.

,

لازم است بر نارسایی در طرح های جامع و تفصیلی شهر و تسلط نگاه اقتصادی، بهره گیری از مسئولان دولتی، نماینده شهرستان و دیگر ارگانها و نهاد ها در راستای مدیریت بهتر شهری و بهره برداری از پروژه های عمرانی و شهرستانی، ایجاد رویکرد ملی و همه جانبه به مقوله معماری و شهرسازی با توجه به ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، تقویت ارگانهای نظارتی و برخورد جدی با قانون ستیزان، قانون فروشان و متجاوزین به حقوق عمومی در حوزه شهرسازی (اعم از مدیران دولتی و غیر دولتی)توجه جدی صورت گیرد.

,

از آنجا که عامل بسیاری از ناهنجاری های موجود عدم تخصص و تعهد برخی مدیران، ناظران و کارشناسان و رویکردهای مادی، ظاهر آرایی و سکولار آنهاست و اغلب معمار و شهرساز نیستند مقتضی است با اتخاذ تدابیر قانونی، بهره از تخصص لازم، معیار گزینش مسئولان تصمیم گیر در این فرآیند تخصصی گردد تا از درجه و گرایش تحصیلی مشخصی بهره مند باشند.

,

در مورد شهری چون کوثر(گیوی)با آمار بسیار بالای مهاجر پذیری، مسائل بسیار پیچیده تر و عمیق تری مطرح است، بدعت هایی که از گذشته در آن جاری بوده روز به روز بر مشکلات آن می افزاید، اقدامات تسکینی و ظاهر آرایی ها قطعا راه علاج ودرمان اصولی نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه