اخبار داغ

«مطالبات اقتصادی مردم» سوال فراموش شده رسانه‌ها با رئیس‌جمهور

«مطالبات اقتصادی مردم» سوال فراموش شده رسانه‌ها با رئیس‌جمهور
نهمین نشست خبری رئیس جمهور با رسانه‌ها در حالی برگزار شد که بیشتر شبیه گفت‌وگو رسانه‌ای با سایت ریاست جمهوری بود و مطالبات اقتصادی مردم به کلی فراموش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، نهمیمن نشست خبری رئیس‌جمهور هم پایان یافت. در این نشست خبری به رسانه‌های که مطالبات مردمی را پیگیری می‎کنند، فرصت ارائه پرسش و پاسخ داده نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

به نظر می‌رسد متولیان از اینکه به صورت جدی مورد پرسش قرار بگیرند، تمایلی ندارند و از طرفی سوالات مطرح شده هم بیشتر مسائل سیاسی بود که چندان به مسائل اقتصادی مردم ارتباط ندارد.

این سوالات در حالی از سوی افراد پرسش شونده مطرح شد که مردم این روزها با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند، مشکلات اقتصادی البته فراتر است، این روزها مردم مشکل معیشت دارند.

رئیس‌جمهور در حالی از اوضاع اقتصادی مردم از نگاه خویش و گزارشات استانداران رضایت داشت که به راحتی می‎توان به این نحوه گزارش‌گیری ایراد گرفت. سوال! آقای رئیس‌جمهور به نظر شما استانداران برای اینکه زیر سوال نروند به شما اعلام می‎کنند که اوضاع اقتصادی استان ما نامناسب است؟!

سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران یادمان نرفت، در حضور مردم در ورزشگاه، آیا استاندار مازندران از شما مطالبه‌ای داشت؟ آیا مشکل استان را مطرح کرد؟ تنها اعلام کرد که به صورت جدی منویات شما را اجرا کرد.

البته شاید اوضاع مالی استانداران مناسب باشد، استاندار از کجا می‌داند که کارگر سر چهارراه چطور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‎کند؟

استاندار چطور می‎تواند درک کند که پرسنل شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق نگرفتند و با مشکلات مالی مواجه هستند و چطور گذران امور می‎کنند؟

راه دوری نمی‌رویم. جناب رئیس‌جمهور خوب است خودتان در جریان مشکلات بیمه‌ها و وزارت بهداشت هستید، آیا می‌دانید میزان رضایتمندی بابت دریافت حقوق‌ها در سطح مراکز درمانی چندان مناسب نیست، آیا می‌دانید که بسیار از مراکز درمانی برای تامین وسایل با مشکلات جدی مواجه هستند.

رئیس‌جمهور از افزایش درآمد نفتی پس از برجام صحبت به میان آمد، افکار عمومی می‌خواهند بدانند با وجود افزایش درآمد نفتی چرا این پول‌ها آن طور که باید و شاید به صورت مناسب توزیع نمی‎شود، چرا با افزایش درآمدهای نفتی دولت نسبت به پرداخت بدهی‌های خویش اقدام نمی‎کند که دو وزیر بیمه و وزیر بهداشت در رسانه‌ها مشکلات خویش را مطرح می‎کنند.

اگر متولیان می‌خواهند اعلام کنند که این اعتبارات در جهت سرمایه‌گذاری هزینه می‌شود، در حال حاضر در استان مازندران سرمایه‌گذاری که منجر به ایجاد اشتغال شود تاکنون ما ندیدیم، رئیس‌جمهور از افزایش فروش نفت صحبت به میان آورد. چرا در این مدت بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت برای کمک به تامین نیازمندی کشور در حوزه کشاورزی اختصاص پیدا نکرد.

جای دوری نمی‌رویم. بسیاری از فعالان رسانه‌ای استان مازندران و مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت را سرخ می‎کنند، چرا با وجود افزایش فروش نفت میزان مدیران شما از کمبود اعتبارات سخن می‌آورند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با عربستان، به جنایت این کشور علیه حجاج ایرانی اشاره‌ای نکرد، هنوز کشتار مظلومانه حجاج ایرانی در حادثه منا فراموش نشد، وقتی بحث حادثه منا مطرح شد انتظار بود که رئیس دولت در جمع رسانه‌ها به این موضوع به شدت انتقاد می‎کرد، با عدم دعوت از رسانه‌های مطالبه‌گر برای پرسش از رئیس‌جمهور، نشان می‌دهد که دولت فضای باز سیاسی مناسبی در کشور ایجاد نکرد و حتی تمایل به شنیدن مشکلات مردم نیست.

رئیس‌جمهور به جای اینکه در این نشست خبری به مطالبات مردم پاسخ بدهد، چند نفر از رسانه‌های همسو را دعوت کرد که حرف‌هایش را مطرح کند و دلیلی برای برگزاری نشست خبری وجود نداشت.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه