اخبار داغ

اعطای دکترای درجه یک عکاسی به عکاس گیلانی + عکس

اعطای دکترای درجه یک عکاسی به عکاس گیلانی + عکس
محمد کوچک پور براساس ارزیابی و بررسی شورای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت مدرک دکترای درجه یک عکاسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران»، محمد کوچک پور متولد روستای کپورچال از توابع شهرستان بندرانزلی است که عکاسی را از سال ۱۳۶۰ و با ابتدایی ترین امکانات و بدون هیچ گونه آموزشی شروع کرده و به گفته خودش در آن زمان تحت تاثیر محیط پیرامون، عکاسی از طبیعت را انتخاب کرده و با حضور در بین مردم، آلبومی با بیش از ۳۰۰ هزار عکس از زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم اقوام مختلف و همچنین ثبت هویت های قومی و فرهنگی در دست دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی براساس ارزیابی و بررسی شورای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت مدرک دکترای درجه یک عکاسی شد.

,

این عکاس گیلانی حدود دو سال قبل نیز از سوی این شورا موفق به اخذ مدرک کارشناسی عکاسی شده و با توجه به ارزیابی های انجام شده مدرک دکترای درجه یک عکاسی نیز به او تعلق گرفت.

,

وی در طول چند دهه فعالیت هنری خود را در قالب چهار کتاب گرد آوری کرده و در حال حاضر سه جلد از آنها در خصوص گیلان شناسی و همچنین شناخت آداب و رسوم مردم مناطق مختلف از گیلان تا سیستان، منتشر شده و کتاب چهارم نیز در دست انتشار است.

,

کسب مقام های برتر در جشنواره های داخلی و خارجی ازجمله مقام برتر سه دوره مسابقه جهانی عکاسی در «آساهی شینبون» در ژاپن و دریافت جایزه انجمن بین‌المللی خلاق انگلستان به همراه مدال برنز «فیاپ» عکاسی آمریکا تنها بخش کوچکی از افتخارات این هنرمند عکاس است.

,

, , ,

این عکاس گیلانی در گفت و گو با خبرنگار ما با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به نگاتیوهایی که در خطر نابودی هستند گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نگاتیو حاصل به تصویر کشیدن ۳۵ سال خاطرات تلخ و شیرین و غمها و شادی هایی است که متاسفانه به دلیل رطوبت موجود در گیلان رو به نابودی است و باید اسکن شوند.

,

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی کوچکترین توجهی به آثار هنرمندان عکاسی ندارد افزود: تنها سفارشم به همسر و فرزندانم حفظ این نگاتیوها به عنوان میراث معنوی و بخشی از هویت سرزمینم است که کمک زیادی به شناخت نسل آینده از هویت ملی و قومی می کند.

,

کوچک پور با اشاره به عدم وجود امکانات کافی برای اسکن نگاتیو در کشور گفت: متاسفانه افرادی مانند من باید نگاتیوهای خود را برای اسکن شدن با کیفیت مطلوب به اروپا بفرستند.

,

وی ادامه داد: رفتارهای دلسرد کننده انگیزه هنرمندان را می کاهد و متاسفانه در زمان نیاز به حمایت خصوصا حمایت های مالی همه عقب می کشند.

,

کوچک پور گفت: بارها تصمیم به رفتن و گذشتن از همه این زحمت ها گرفته ام اما با حضور دوباره در بین مردم و خصوصا روستاییان با صفا، دوباره انرژی می گیرم و سختی ها از یادم می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه