اخبار داغ

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

نمایندگان استان در مجلس از بیان حقیقت عاجزند/ رسانه و افکار عمومی مطالبه‌گری کنند

نمایندگان استان در مجلس از بیان حقیقت عاجزند/ رسانه و افکار عمومی مطالبه‌گری کنند
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید رسانه‌ها و افکار عمومی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گری داشته باشند، گفت: در مدت زمانی که از مجلس دهم گذشته هیچ اتحادی میان نمایندگان استان مشاهده نشده و این یعنی نمایندگان از بیان حقیقت عاجز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «کریم حسینخانی» در گفت و گوی اختصاصی با اروم‌نیوز ، اظهار داشت: زمانی که تنور انتخابات داغ بود و نامزدهای محترم به ارائه برنامه‌ها و همکاری‌های آینده خود مشغول بودند، شاهد ارتباط مداوم آن ها با نماینده ولی‌فقیه در استان بودیم که به منظور ارائه راهکارهای خود برای مشکلات عمده استانی و نیز مشکلات شهرستان‌ها انجام می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز ,

وی افزود: به محض اتمام زمان انتخابات و پس از قطعی شدن حضور در مجلس به عنوان نماینده منتخب مردم، دیگر متاسفانه نه از آن شور و اشتیاق برای ارتباط با مسئولین اثری مانده و نه از آن برنامه‌ها و راهکارهای ارائه‌شده برای حل و فصل مشکلات استانی و شهرستانی!

,

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: متاسفانه منتخبین مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی از همان ابتدای مسیر خود را کنار کشیده و برخلاف روزهای تبلیغاتی و شعارهای انتخاباتی‌شان هیچ عمل مناسبی برای هم‌افزایی و نیز تحول در استان و شهرستان خود نداشته‌اند.

,

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان استانی توسعه‌نیافته و با سرانه درآمدی پایین نسبت به دیگر استان‌ها محسوب می‌شود که همین امر لزوم و ضرورت توجه مسئولین به خصوص نمایندگان را بیش از پیش روشن می‌سازد، اما متاسفانه هنوز هیچ‌گونه تمایلی برای بررسی و حل و فصل این مشکلات در هیچ یکی از نمایندگانمان دیده نشده است.

,

وی، تاکید کرد: در صورتی که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارتباط با مسئولین ارشد استانی به خصوص نماینده ولی‌فقیه در استان و نیز استاندار به عنوان مقام عالی دولت را مستحکم می‌کردند قطعا پیگیری برخی مشکلات و مسائل در سطح کلان کشوری با سهولت بیشتری انجام می‌شد اما امروز شاهد این هستیم که نه تنها ارتباط با این مسئولین برقرار نشده بلکه حتی در میان خود نمایندگان نیز اتحاد و همدلی برای پیگیری مشکلات استان وجود ندارد.

,

حجت‌الاسلام حسینخانی، ابراز داشت: طی سفر هیات دولت به استان دیدارهای خصوصی وزرا و معاونین رئیس جمهوری با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی انجام شد و اگر نمایندگان مجلس به وعده‌های خود مبنی بر احصاء مشکلات استانی و ارائه آن اقدام می‌کردند، می‌شد پیگیری راحت تری انجام داد. این موضوع در مورد استاندار نیز صادق است چراکه دیدارهای وی با مسئولین ارشد دولتی نیازمند ارائه گزارشات لازم از سوی نمایندگان و درخواست آن ها است.

,

این مسئول، نبود اتحاد میان نمایندگان مجلس را نقطه ضعف بزرگی برای استان برشمرد و گفت: متاسفانه 12 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی حتی برای دیدار با نماینده ولی‌فقیه و نیز استاندار هم حضور دسته جمعی نداشتند و تنها تعداد بسیار محدودی از آن ها در این دیدارها حاضر شدند که این خود نشانگر خلا میان آن ها و نبود اتحاد و انسجام بین نمایندگان این استان است.

,

وی، خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات موجودات منتخبین استان‌های همسایه ما بلافاصله پس از انتخاب توسط مردم جلسه‌ای را ترتیب داده و نسبت به برآورد مشکلات کلی و جزئی و نیز راه های رسیدن به نتایج مطلوب را بررسی کردند که همان جلسه باعث شده امروز بسیاری از اموراتشان سریع‌تر حل و فصل شود، اما در استان ما حتی برای دیدار با مقامات عالی استانی نیز حاضر به اجماع و اجتماع نیستند! این نامش اتحاد است؟!

,

 

,

, ,

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ارتباط نمایندگان با یکدیگر و نیز با مسئولین استانی را جزو اصلی‌ترین دلایل موفقیت آن‌ها دانست و اذعان کرد: موضوع نبود اتحاد میان نمایندگان تا جایی پیش رفته که شخص نماینده ولی‌فقیه در استان نسبت به علنی کردن آن در خطبه‌های نماز جمعه تصمیم گرفته‌اند ولی همچنان و با وجود تاکیدات مکرر ایشان همچنان شاهد ادامه داشتن اختلافات و نبود اتحاد میان نمایندگان هستیم.

,

وی افزود: انتظار این بود که پس از تذکرات نماینده ولی‌فقیه در استان شاهد برخی تحرکات مثبت از سوی نمایندگان باشیم اما همچنان فعالیت برای آینده خود و تلاش برای ادوار بعدی به خوبی در رفتار برخی نمایندگان به چشم می آید و دیگران نیز رغبتی برای همراه کردن آن‌ها ندارند.

,

حجت‌الاسلام حسینخانی، نبود بینش مناسب در مردم را نیز عامل تاثیرگذار در رویدادها و اتفاقات این روزها عنوان کرد و گفت: متاسفانه انتخاب در استان ما بر اساس توانمندی و کاربلدی انجام نمی‌شود و شاید اصلی‌ترین دلیل اینکه امروز شاهد چنین حواشی هایی در میان نمایندگان هستیم همان نبود انتخاب درست و منطقی از سوی مردم باشد.

,

این مسئول، با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی‌های سیاسی و انتخاباتی در میان مردم، بیان داشت: متاسفانه انتخابات ما با چاشنی سلیقه و شعار انجام می‌شود و به همین دلیل شاهدیم اکثر منتخبین پس از مدتی به همان شعارها و وعده های خود پشت کرده و مردم را تنها می‌گذارند.

,

وی، گلایه‌مندی از وضعیت فعلی استان را بیش از همه متوجه خود مردم دانست و گفت: وقتی معیارهای انتخاب ما درست و اصولی نباشد دیگر نمی‌توان انتظاری غیر از وضعیت موجود از نمایندگان و منتخبین داشت.

,

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جایگاه رسانه‌ها در بیداری افکار عمومی و نیز مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس، اظهار داشت: رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه باید مطالبه‌گری را در دستور کار قرار دهد و نبست به فعال‌سازی نمایندگان و مسئولین کم‌کار تلاش کند. در این صورت مردم نیز بیدار شده و جایگاه خود را در این میان می‌یابند.

,

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، پاسخگو نبودن نمایندگان در برابر سوالات افکار عمومی را امری نادرست خواند و گفت: در استانی مثل آذربایجان‌غربی که از لحاظ آب و هوایی، مرزها، اقلیت‌ها و مذاهب و نیز کشاورزی با هیچ یک از استان‌های کشور قابل مقایسه نیست چرا باید شاهد بیکاری در سطح وسیع باشیم؟ چرا باید نمایندگان در برابر سوال مردم در این رابطه پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته باشند؟ این‌ها مطالباتی است که هم مردم و هم مسئولین از نمایندگان دارند و باید به آن‌ها پاسخگو باشند.

,

وی، شعارزدگی را معضل اصلی در استان نام برد و خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین دچار شعارزدگی شده‌اند و مردم نیز در این میان به‌دلیل ساده‌انگاشتن مسائل به راحتی با این مسئله کنار می‌آیند در حالی که اصلا و به هیچ عنوان چنین امری قابل قبول نیست و باید از سوی مردم و رسانه‌ها مطالبه‌گری و پیگیری مکرر انجام شود.

,

وی، تلاش زودهنگام برخی برای تثبیت جایگاه خود در انتخابات دور بعدی را جالب توجه خواند و گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی نمایندگان هنوز در حالی که کمتر از یک سال از حضورشان در مجلس گذشته و هنوز به بسیاری از امور مجلس آشنایی نیافته اند، به دنبال تثبیت جایگاه خود در دور بعدی نیز هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند! این رویه غلط باید از سوی رسانه و خود مردم تقبیح شود.

,

حجت‌الاسلام حسینخانی، با اشاره به برخی وعده‌های پوچ نمایندگان در زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم، ابراز داشت: برخی با توسل به موضوع دریاچه ارومیه و وعده‌های مختلف برای ارتقای راندمان کاری در این حوزه، آرای بسیاری را برای خود جمع کردند اما امروز به‌راحتی در این خصوص مشکلات را گردن دیگران انداخته و برخلاف وعده‌های خود عمل می کنند! موضوع راه آهن و دیگر مشکلات کلان و جزئی استانی و شهرستانی نیز همانند این موارد است که متاسفانه شاهدیم آقایان برخلاف وعده‌های هرروزه در میتینگ‌های انتخاباتی و نیز در دیدارهای خصوصی با مسئولین ارشد استانی حاضر به انجام وعده‌هایشان نبوده و درواقع از میدان فرار می‌کنند که این نمی‌تواند پییام خوبی برای مردم داشته باشد.

,

وی، گفت: اینکه تقصیر دولت باشد و بودجه‌ای برای امورات مهم استانی و شهرستانی تخصیص نیافته‌باشد باید از سوی نمایندگان پیگیری شود نه اینکه با جوسازی‌های غلط رسانه‌ای به دنبال تشنج و دیگر رویدادها باشیم! وظیفه نماینده پیگیری امورات این‌چنین و نیز در صورت پاسخگو نبودن، استیضاح و سوال از وزرا است ولی متاسفانه برخی نمایندگان تنها ابزار را رسانه و علنی کردن عمومی مشکلات برای فرار از مسئولیت‌های خود می‌دانند!

,

وی، در پایان سخنان خود، از مردم استان درخواست کرد در انتخابات آتی و به خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به انتخاب صلح دقت داشته باشند تا تجارب تلخ گذشته تکرار نشود.

,

انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه