اخبار داغ

سنگ تمام بنیاد نخبگان برای اصلاح طلبان؛

پافشاری ابهام برانگیز برای برگزاری یک نکوداشت پرحاشیه!

پافشاری ابهام برانگیز برای برگزاری یک نکوداشت پرحاشیه!
مراسم نکوداشت سیدمحمدمهدی جعفری در برازجان لغو شد اما با اصرار اصلاح طلبان برای برگزاری مراسم در دانشگاه خلیج فارس با توجه به نزدیکی انتخابات، شائبه انتخاباتی بودن این همایش و همایش های احتمالی آینده قوت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"، قرار بود عصر 29 دی ماه در برازجان مراسمی با عنوان نکوداشت دکتر سید محمد‌مهدی جعفری برگزار شود که دبیر برگزاری آن اکبر صابری یکی از اصلاح طلبان نزدیک به استاندار و دولت است. این برنامه در برازجان با انتقاد مردم و دلسوزان انقلاب و پس از درخواست شخص دکتر جعفری لغو شد اما در اقدامی عجیب مسئولان برگزاری این نکوداشت که در راس آن اکبر صابری و بنیاد نخبگان قرار دارد مصرانه خواهان ادامه برگزاری چنین مراسمی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،,


اصرار غیر طبیعی گروه های خاص جهت برگزاری این همایش چندین ابهام ایجاد نموده است که لازم است برگزارکنندگان، متولیان و حامیان مانند استانداری بوشهر، فرمانداری دشتستان، بنیاد نخبگان استان بوشهر و دبیر این نکوداشت جهت تنویر افکار عمومی پاسخ دهند:

,
,


1.    نکته اول اینکه اکبر صابری که سوابق و فعالیت های سیاسی‌اش بسیار پر رنگ تر از فعالیت های فرهنگی است و در این دولت بعنوان شخصیت سیاسی نزدیک به استاندار شناخته می شود این ابهام را ایجاد می کند که چنین مراسمی به دور از وجهه و ظاهر علمی، پژوهشی و مذهبی و با جهت گیری سیاسی برگزار می شود.

,
,

2.    با توجه به مخالفت مردم و دلسوزان انقلاب در برازجان که خواهان مقابله با تفکر غیر انقلابی و رواج تفکر جریان های ملی مذهبی و نهضت آزادی بودند، مگر مشکلات و ابهاماتی که در خصوص نکوداشت در برازجان مطرح شده است برطرف شده که هم اکنون تصمیم جد بر برگزاری در دانشگاه خلیج فارس گرفته شده است؟

, مگر مشکلات و ابهاماتی که در خصوص نکوداشت در برازجان مطرح شده است برطرف شده که هم اکنون تصمیم جد بر برگزاری در دانشگاه خلیج فارس گرفته شده است؟,

3.    شخص دکتر جعفری با درک وضعیت و فضا در استان بوشهر و شناخت تفکر و بصیرت مردم این منطقه خواهان لغو مراسم شده بودند؛ چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان و آقای صابری بر اجرای این برنامه اصرار می ورزند؟! چرا با توصیه امام جمعه برازجان با موکول کردن این مراسم به پس از انتخابات مخالف شده است؟

, 3.    شخص دکتر جعفری با درک وضعیت و فضا در استان بوشهر و شناخت تفکر و بصیرت مردم این منطقه خواهان لغو مراسم شده بودند؛ چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان و آقای صابری بر اجرای این برنامه اصرار می ورزند؟! چرا با توصیه امام جمعه برازجان با موکول کردن این مراسم به پس از انتخابات مخالف شده است؟, 3.    شخص دکتر جعفری با درک وضعیت و فضا در استان بوشهر و شناخت تفکر و بصیرت مردم این منطقه خواهان لغو مراسم شده بودند؛ چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان و آقای صابری بر اجرای این برنامه اصرار می ورزند؟! چرا با توصیه امام جمعه برازجان با موکول کردن این مراسم به پس از انتخابات مخالف شده است؟,

4.    گفته می شود دانشگاه خلیج فارس مجوزی برای این مراسم صادر نکرده با این توجیه که دانشگاه صرفا یک سالن در اختیار برگزارکنندگان قرار داده است(!) و نیازی به مطرح کردن آن هم در شورای فرهنگی دانشگاه نبوده است زیرا متولی، بنیاد نخبگان می باشد. جای سوال است که دانشگاه خلیج فارس امنیت محل برگزاری و هزینه ها و حواشی پس از آن را هم متوجه بنیاد نخبگان می داند؟

,

5.    نکته دیگر این است که اخیرا یکی از رسانه های حامی دولت و منتسب به جریان دوم خرداد با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان خبر داده است که رضا آذین از مدیریت بنیاد ملی نخبگان به منطقه ویژه اقتصادی استان می رود و جای خود را به عبدالله آورا رئیس کنونی منطقه ویژه خواهد داد. حال این ابهام مطرح می شود که با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا انتخابات و ارتباط حسنه اکبر صابری با مجموعه دولت، چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان استان بوشهر که هدف گذاری علمی و پژوهشی والایی دارد به چنین مراسمی که تا این حد حاشیه و تشنج ایجاد کرده است تن می دهد؟!

, 5.    نکته دیگر این است که اخیرا یکی از رسانه های حامی دولت و منتسب به جریان دوم خرداد با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان خبر داده است که رضا آذین از مدیریت بنیاد ملی نخبگان به منطقه ویژه اقتصادی استان می رود و جای خود را به عبدالله آورا رئیس کنونی منطقه ویژه خواهد داد. حال این ابهام مطرح می شود که با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا انتخابات و ارتباط حسنه اکبر صابری با مجموعه دولت، چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان استان بوشهر که هدف گذاری علمی و پژوهشی والایی دارد به چنین مراسمی که تا این حد حاشیه و تشنج ایجاد کرده است تن می دهد؟!, 5.    نکته دیگر این است که اخیرا یکی از رسانه های حامی دولت و منتسب به جریان دوم خرداد با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان خبر داده است که رضا آذین از مدیریت بنیاد ملی نخبگان به منطقه ویژه اقتصادی استان می رود و جای خود را به عبدالله آورا رئیس کنونی منطقه ویژه خواهد داد. حال این ابهام مطرح می شود که با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا انتخابات و ارتباط حسنه اکبر صابری با مجموعه دولت، چه دلیلی دارد که بنیاد نخبگان استان بوشهر که هدف گذاری علمی و پژوهشی والایی دارد به چنین مراسمی که تا این حد حاشیه و تشنج ایجاد کرده است تن می دهد؟!,


لازم به یادآوری است که روز ششم آبان ماه سال جاری مراسمی به نام دشتستان در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی در تهران برگزار شد که بسیاری از چهره های سیاسی اصلاح طلب از جمله نماینده کنونی دشتستان و همچنین برخی از چهره های حزب نهضت آزادی که فعالیت آن در اوایل انقلاب و به صلاحدید امام راحل (ره) متوقف شده است نیز حضور داشتند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه