اخبار داغ

گزارشی از گردشگری محلی؛

تلاشی برای ارتقای گردشگری آران و بیدگل/ «راهنمایان محلی» به آخرین ایستگاه‌ها رسیدند

تلاشی برای ارتقای گردشگری آران و بیدگل/ «راهنمایان محلی» به آخرین ایستگاه‌ها رسیدند
نخستین دوره آموزش راهنمایان گردشگری و بلد محلی در حال سپری کردن آخرین جلسات کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، نخستین دوره آموزش راهنمایان گردشگری و بلد محلی، از ۲۶ آذرماه امسال در آران و بیدگل آغاز شده و هم اکنون در حال سپری کردن آخرین جلسات کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

فراخوان حضور در این دوره از اردیبهشت ماه امسال با انتشار فرم الکترونیکی ثبت نام در دوره منتشر شده بود و در جریان آن، حدود ۱۳۰ نفر برای حضور در آن اعلام آمادگی کردند و در نهایت ۳۰ نفر در بخش کویرات و ۶۰ نفر در بخش مرکزی در آن حضور یافتند.

,

راهکاری برای افزایش اشتغال

, راهکاری برای افزایش اشتغال,

معاون آموزش و گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل در مورد این دوره اظهار کرد: علاوه بر دوره‌ای که در بخش مرکزی شهرستان در حال برگزاری است، دوره‌ای در بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد نیز برگزار شد.

,

امیر نادعلی با بیان این که این دو دوره به صورت به هم پیوسته اجرا شد اضافه کرد: دوره بخش کویرات زودتر تمام شد ولی دوره‌ای که در بخش مرکزی برگزار می‌شود، به خاطر مصادف شدن با اربعین و پس از آن امتحانات دانشگاهی کمی طولانی تر شد.

,

وی ایجاد تشکلی قوی تر با حضور راهنمایان این بخش را یکی دیگر از اهداف برگزاری آن عنوان کرد و افزود: به طور قطع گردشگری می‌تواند امکانات خوبی برای اشتغال جوانان به وجود آورد و باعث پیشرفت اقتصادی قابل توجه در شهرستان شود.

,

تلاشی برای ساماندهی بخش گردشگری شهرستان

, تلاشی برای ساماندهی بخش گردشگری شهرستان,

یکی از شرکت کنندگان این دوره ساماندهی گردشگری را یکی از مزایای برگزاری آن توصیف کرد و گفت: در دنیای امروز گردشگری یک علم است و باید چنین کلاس‌هایی به صورت مداوم برگزار و اطلاعات مورد نیاز افراد به روز شود.

,

وی راهنمایان گردشگری را سفیران معرفی شهرستان خواند و اضافه کرد: مسلما اگر این افراد با آگاهی و دانش بالاتری با گردشگران تعامل داشته باشند می‌توان به پیشرفت این حوزه در شهرستان خوش بین بود.

,

همه برای حضور دعوت شدند

, همه برای حضور دعوت شدند,

یکی از شرکت کنندگانی که از کاشان برای حضور در این دوره به آران و بیدگل آمده است نیز اعتقاد دارد: مباحث ارائه شده در حوزه‌های مختلف گردشگری، از جمله معرفی صنایع دستی، قوانین و مقررات میراث فرهنگی، فنون تورگردانی، آشنایی با جاذبه‌های استان و شهرستان، آموزش زبان انگلیسی تخصصی گردشگری و نقشه خوانی برای بالا بردن آگاهی افراد در این حوزه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

,

وی دعوت از تمام علاقمندان منطقه برای شرکت در این دوره را یکی از نقاط قوت آن عنوان کرد و ادامه داد: تلاش برگزارکنندگان دوره ارائه مباحث توسط بهترین اساتید بوده که به نظرم در این موضوع موفق بوده‌اند.

,

جلوگیری از سوءاستفاده‌ها

, جلوگیری از سوءاستفاده‌ها,

یکی دیگر از اعضای حاضر در این دوره حضور راهنمایان محلی در کنار تورهای گردشگری را بسیار مفید دانست و تصریح کرد: معمولا کسانی که در همین منطقه رشد کرده اند راحت تر می‌توانند ابعاد مختلف زندگی در کویر را توصیف کنند، ضمن این که اعتماد گردشگران را نیز بهتر جلب می‌کنند.

,

او ورود برخی افراد سودجو و فاقد صلاحیت را به عنوان راهنمای تورهای گردشگری در گذشته را آسیب زا خواند و اضافه کرد: این اتفاق علاوه بر خطرات و آسیب‌های فرهنگی که به دنبال داشت، موجب بروز نگاه منفی در گردشگران نیز می‌شد.

,

زهرا الهامی نیا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه