اخبار داغ

مالیاتی که حکم مرگ سرمایه‌گذاری در آذربایجان را امضا کرد!

مالیاتی که حکم مرگ سرمایه‌گذاری در آذربایجان را امضا کرد!
اقتصاد یعنی دنیای منفعت و اگر سرمایه‌گذاری از منفعت و سود خود مطمئن نباشد جایی سرمایه گذاری نمی‌کند و این مالیات آذربایجان‌غربی در شرایط فعلی، حکم مرگ تمام تولیدی‌هایی که نفس‌های آخر را می‌کشند، امضاء خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، آذربایجان‌‌غربی استانی است که همواره در تاریخ معاصر خود، به دلیل نزدیک بودن به مرز مورد تاخت و تاز دشمن قرار گرفته و در ظلمِ نبود امکانات برای مردمانی مهربان و شجاع در رنج بوده است. همین عامل باعث شده تا این استان نتواند سرمایه گذارانی به خود جذب کند و علی رغم همسایگان صنعتی خود بیشتر، متکی بر کشاورزی و دامپروری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این روزها سوژه‌‌ای به نام مالیات و اعدادی در این مورد به شکل‌‌های مختلف در فضای مجازی دست به دست می‌‌شود، موضوعی که حداقل در بین مردم منطقه و فضای مجازی حاضر در شمالغرب کشور سوالات بسیاری ایجاد کرده است. سوالاتی که موجب ناراحتی مردمانی شده که سال‌ها برای امنیت کشور و حفظ توان اقتصادی آن تمام تلاششان را کرده‌‌اند. 

,

امروز هر کشوری برای مدیریت فضای اقتصادی خود و کم کردن وابستگی به منابع موجود که به نوعی منابع اسراتژیک حساب شده و می‌‌شوند به دنبال تامین هزینه‌‌ها از طریق دریافت مالیات از مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم است. در همه جا حمایت از سرمایه‌‌گذاری و تولیدکنندگان در همه حال به خصوص در ایام رکود اقتصادی بسیار مورد توجه قرار می‌‌گیرد اما این با چنین رقم‌‌های مالیاتی تقریباً امکان ناپذیر خواهد بود.

,

آذربایجان غربی با نزدیک به بیش از چندین واحد صنعتی تعطیل شده یا نیمه تعطیل  دوران پر چالشی را سپری می‌‌کند در این میان انتشار خبر مالیات 7 درصدی در استانی که در بیشتر شاخص‌‌ها در حوزه اقتصاد رتبه های نامناسبی را دارد عجیب ترین بخش ماجرا است.

,

در حالی که دولت و سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار ویژه جهت رفع محرومیت‌‌ها در آذربایجان غربی سخن گفته و آن را یک گام بزرگ می‌‌دانند که امروز این استان به خاطر عدم وجود سرمایه گذاری‌‌ها و عدم سوق دادن آن توسط مسئولین در بخش اقتصادی کشور رتبه 26 جذب سرمایه گذار را دارد هرچند به نظر نمی‌‌رسد با تعیین تکلیف مالیات 7 درصدی آذربایجان غربی که دارای توان اقتصادی بسیار ضعیفی در مقابل مالیات 2 درصدی تعیین شده برای اصفهان، توان رقابت را داشته باشد.

,

علی رغم تذکر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به وزیر اقتصاد در رابطه با مالیات‌‌های متناقض، در این بین سکوت عجیب رسانه‌‌ها و مسئولین آذربایجان غربی نیز سوال برانگیز است چراکه همگان واقفند این استان در مقایسه با اصفهان و تهران که استان‌‌هایی به مراتب صنعتی هستند و سرمایه گذارانی جذب نموده‌‌اند در رده‌‌های پایین‌‌تری قرار دارند. اکنون سوال اینجاست که چرا دولت سعی دارد تا سرمایه گذاران را با این روش از منطقه آذربایجان دور کرده و در اصفهان و تهران متمرکز کند؟

,

به نظر می‌‌رسد مسئولین استان و نمایندگان مجلس باید پیگیر رفع این موضوع باشند چرا که دیگر تولید استان جانی ندارد که بخواهد یک میخ دیگر در قلبش وارد شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه