اخبار داغ

تجارت خانه هایی به نام آرایشگاه؛

آرایش‌های سنگین، زنانگی‌های سبک !

آرایش‌های سنگین، زنانگی‌های سبک !
این آرایشگاه‌ها تنها با معرفی این و آن مشتری می‌گیرند و گوشه‌ای از خانه، یک طبقه واحد مسکونی، پیلوت یا پارکینگ را به آرایشگاه تبدیل کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، آرایشگری از آن دست مشاغلی است که بازار نابسامان آن در سنندج زمینه تخلفات را تشدید کرده تا جایی که خارج شدن عروس میلیونی از آرایشگاهی در پارکینگ خانه ماحصل این آشفتگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


آرایشگاه‌های زنانه مکان ناآشنایی برای زنان نیستند چراکه بنا به نیاز به‌طور حتم برای یک بارهم که شده فضای داخلی این مکان را از نزدیک دیده و لمس کرده‌اند.

,
,

 

,

این در حالی است که آمار تخلفات ریزودرشت برخی آرایشگاه‌ها همواره نقل محافل زنانه است اما وقتی این تخلفات صورت جدی به خود می‌گیرد که شرع و عرف را نادیده گرفته و موجبات سلب آرامش دیگران را فراهم آورده و باعث انحراف مشتریان خود که عموماً زنان و دختران جوان هستند شود.

,

 

,


 در هر کوچه‌ای تقریبا یک تابلوی آرایشگری را می‌توان پیدا کرد، اینها در گروه آرایشگاه‌های مجوز دار هستند که البته در کمال تعجب از شرایط دریافت مجوز فقط یک تابلوی کوچک آهنی دارند که به شکل بدقواره و در نقطه کور و کم دیدی نصب شده است.

,
,

 

,


آرایشگاه‌هایی با تابلوهای مشخص از دور به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. اما آنچه قابل‌ توجه است وجود آرایشگاه‌هایی است که زنان در کوچه‌پس‌کوچه‌ها به یکدیگر معرفی می‌کنند. آرایشگاه‌هایی که نه تابلو دارند و نه نام و نشانی.  این آرایشگاه‌ها  تنها با معرفی این و آن مشتری می‌گیرند و گوشه‌ای از خانه، یک طبقه واحد مسکونی، پیلوت یا پارکینگ را به آرایشگاه تبدیل کرده‌اند.

,
,

 

,


معمولاً در یک آرایشگاه زنانه، چنین خدماتی ارائه می شود: اصلاح صورت، معروف به «بند و ابرو». آرایش های مو از جمله: رنگ مو، مش، فر کردن، صاف کردن و کوپ، که چیزهایی مثل کاشت مش لای موها از زیر شاخه های این اصلی ها به حساب می آید. سایر خدمات: اپیلاسیون (از بین بردن موهای زائد)، آرایش صورت - که برای خودش دنیایی ست- و «تتو» یا همان خالکوبی ظریف که بیشتر روی خط لب، خط چشم و ابرو کار می شود. درباره تتو گفتنی اینکه مدت هاست این عمل به دلایل بهداشتی ممنوع شده اما مثل خیلی دیگر از ممنوعه ها که فقط روی کاغذ بخشنامه اعتبار دارند، جدی گرفته نمی شود.

,
,


خانم ها از تتو محبوب شان دست نکشیدند و بی توجه به قوانین وضع شده، به کار خود ادامه دادند.

,
,


بساط های خرید و فروش، یکی از مهم ترین ارکان آرایشگاه های زنانه اند؛ بیشتر لباس زیر، لباس خواب، شال، روسری، لوازم آرایش، بدلی جات و... در مواردی CD فیلم یا موزیک های جدید هم دیده شده که می فروشند.

,
,


آرایش‌های سنگین، زنانگی‌های سبک !
این روزها متاسفانه باکلاس‌‌نماها باافراط در آرایش کردن آن هم در همه‌جا از سوپرمارکت‌ها گرفته تا سمینارهای علمی، از مترو تا جلسه کنکور و سالن دفاعیه پایان‌نامه در دانشگاه‌های معتبر، گاهی باعث می‌شوند زنان و دختران بیشتر از آنکه آراسته و زیبا به نظر بیایند در مواردی خنده‌دار و عجیب جلوه کنند.

,
,
,

 

,


شاهد برخی تخلفات در آرایشگاه‌های زنانه هستیم
یکی از بانوان سنندجی با اشاره به اینکه شاهد برخی تخلفات در آرایشگاه‌های زنانه هستیم، به خبرنگار آفتاب دل می‌گوید: صادر نکردن فاکتور معتبر، نداشتن پروانه کسب از تخلفاتی است که توسط برخی آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود.

,
,
,

 

,


"وی" ضمن انتقاد از درج نشدن نرخ‌نامه دربرخی آرایشگاه‌های زنانه، توضیح می‌دهد: هرچند طبق قانون باید نرخ‌نامه در معرض دید باشد اما برخی آرایشگران نسبت به این مورد بی توجه هستند.

,
,

 

,


تفاوت قیمت و شکایت از نوع خدمات ارائه شده از عمده‌ترین تخلفات آرایشگاه‌های زنانه است که این شهروند ما به آن اشاره می‌کند و می‌افزاید: امیدواریم مسئولین مربوطه در صورتی که گزارش مردمی از تخلف آرایشگاه‌ها داشته باشندپس از چند بار تذکر در صورت تکرار اقدام به ابطال پروانه آن واحد صنفی کنند.

,
,

 

,


حال آیا برخی از آرایشگاههایی که این قبیل مسائل و مشکلات در آنان روی می دهد دارای مجوز فعالیت هستند ؟

,
,


آیا نظارتی بر فعالیتهای این آرایشگاهها از طرف مسئولین امر انجام می شود؟

,
,


آیا مسئولان برخی از آرایشگاهها برای کارهایی از قبیل تاتو و ... دوره های لازم را گذرانده اند؟

,
,


اگر مسئولان امر در این رابطه اهتمام لازم برای حل این قبیل مشکلات موجود در آرایشگاههای زنانه سنندج را نکنند و نظارت لازم بر فعالیت آنها نداشته باشند در آینده ای نه چندان دور شاهد برخی از مسائل در جامعه خواهیم بود که منشأ پیدایش آنها در آرایشگاههای زنانه خواهد بود!!!

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه