اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد:

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 174 بانوی زندانی در کردستان

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 174 بانوی زندانی در کردستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از توانمندسازی مهارتی 174 نفر از بانوان زندانی استان در 9 ماه گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، سید جمیل احمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به لزوم توان افزایی مهارتی زندانیان در زمینه مهارتهای شغلی گفت : در راستای مهارت آموزی، ارتقاء فرهنگ کار ، توسعه مشاغل پایدار و حفظ کرامت و منزلت اجتماعی زندانیان چهارصد و پانزده هزار و چهارصد و پنجاه و سه نفر – ساعت آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای به یک هزار و هشتصد و هفتاد و هشت نفراززندانیان ارائه شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


احمدی افزود:  از مجموع آموزش های ارائه شده به زندانیان یک هزار و  هفتصد و سه نفرب رادران و  یکصد و هفتاد و چهار نفر از خواهران این آموزش ها را در راستای مهارت افزایی و ایجاد کسب و کار آموخته اند.

,
,


وی تصریح کرد :از جمله رشته های ارائه شده در زندان  می توان به امور باغی ، زراعی ، مالی و بازرگانی ، برق ، تاسیسات ، جوشکاری ، صنایع چوب ، صنایع دستی ( چوب ، بافت ، فرش و پوشاک ) ، صنایع خودرو و عمران و رایانه اشاره کرد .

,
,


احمدی با اشاره به ریشه های آسیب های اجتماعی مهمترین دلایل آن را بیکاری عنوان کرد و گفت : نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی و آثار مثبت  ارتقای مهارت و تأثیر این آموزش ها بر کیفیت زندگی و اشتغال آنان پس از طی دوران محکومیت و بازگشت به جامعه اجتناب ناپذیر است .

,
,


وی اذعان داشت : از جمله مولفه‌های بسیار مهمی که در ایجاد بستر تغییر نگرش زندانیان نسبت به زندگی موثر است توان افزایی و مهارت آموزی مددجویان و ایجاد زمینه شکوفایی و بازگشت آبرومندانه آنها به جامعه است از این رو ارائه این آموزشها باعث آماده شدن زندانیان برای ورود به بازار کار و کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد .

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه