اخبار داغ

بیگانگی مسئولان با ورزش یا بی تفاوتی نسبت به برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد؟!

وضعیت اماکن ورزشی لنده رضایت بخش نیست/پروژه های ورزشی لنده به فراموشی سپرده شدند/رنج هیئت های ورزشی لنده از عدم فضای ورزشی+تصاویر

وضعیت اماکن ورزشی لنده رضایت بخش نیست/پروژه های ورزشی لنده به فراموشی سپرده شدند/رنج هیئت های ورزشی لنده از عدم فضای ورزشی+تصاویر
شهرستان لنده با وجود استعدادهای بی نظیر در حوزه های مختلف خصوصا بخش ورزش از داشتن حداقل های ورزشی بی بهره است و آن گونه که باید و شاید زیرساخت های لازم ورزشی را ندارد و جوانان این دیار از وضعیت کنونی بسیار گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، امروزه ورزش را پیوند دهنده همه ملت ها به یکدیگر می دانند چرا که در جام جهانی فوتبال و یا المپیک میلیارد های انسان هم برای تماشای زنده مسابقات مختلف ورزشی حضوراً و هم از طریق گیرنده های تلویزیونی و ماهواره ها از تمام ملل مختلف گرد هم جمع می شوند تا یک مسابقه فوتبال را ببینند که نشان از اهداف اصلی ورزش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده, ،,

 

,

, ,

در این بین امکانات و تجهیزات به روز ورزشی می تواند نقطه اصلی برای بارور کردن استعدادهای ناشکفته جوانان و نوجوانانی باشد که سرشار از انرژی هستند و با کمترین تجهیزات ویا امکانات ورزشی می توانند استعدادخود را به معرض نمایش بگذارند.

,

عدم توجه به ورزش در روستاها از سوی مسئولان یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که متاسفانه در حال انجام است چرا که جوانان روستایی به همان اندازه که جوانان شهری از امکانات ورزشی بهره می برند آنان نیز سهم دارند و باید در توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی سهیم باشند.

,

 

,

, ,

, ,

روستاهایی در شهرستان لنده وجود دارد که به جهت دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در زمینه های ورزشی به دلیل عدم فراهم نشدن زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند عزم راسخ مسئولان می باشند.

,

خیلی از جوانان این شهرستان از وضعیت موجود و عدم توجه مسئولان شهرستانی و استانی به حوزه ورزش این شهرستان گلایه دارند و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

,

 

,

, ,

 

,

زمین چمن مصنوعی اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده همزمان با بیش از 30زمین چمن مصنوعی در شهرستان گچساران آغاز شد ولی در کمتر از چند ماه همه زمین های مصنوعی گچساران به سرانجام رسید و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسیدند ولی زمین چمن مصنوعی لنده با 70درصد پیشرفت کاری بیش از یک سال است که تعطیل است و مطالبات پیمانکار نیز پرداخت نشده است.

,

 

,

, ,

 

,

سالن های ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده نیازمند تعمیرات اساسی به لحاظ سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی، محوطه سازی و آسفالت گرم هستند که به دلیل کمبود اعتبارات در این سال ها مظلوم تر از گذشته به حال خود رها شده اند.

,

 

,

, ,

سالیان متمادی است که هیئت های مختلف ورزشی فوتسال، هندبال، بسکتبال، کشتی، هنرهای رزمی و از این قبیل از نبود فضای ورزشی در این شهرستان به شدت رنج می برند به طوری که به نوعی دلزدگی برای ورزشکاران این شهرستان مبدل شده است.

,

 

,

, ,

, ,

امکانات و تجهیزات ورزشی باتوجه به عشق و علاقه نوجوانان و جوانان به ورزش در شهرستان لنده به هیچ وجه ممکن جوابگوی نیاز آنان نیست و لازم است مسئولان شهرستانی و استانی برای به ثمر نشاندن استعدادهای جوانان این شهرستان تلاش لازم را داشته باشند و ورزش این شهرستان را حمایت کنند.

,

 

,

, ,

 

,

جمشید آبسواران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده ضمن تائید بر کمبود اعتبارات اظهارکرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات در تمام حوزه ها به خصوص در حوزه جوانان نتوانستیم آن گونه که شایسته ورزش است کار کنیم.

,

وی افزود: متاسفانه در این سال ها کمترین اعتبارات متعلق به حوزه ورزش و جوانان بوده است که بیشترین سهم را به لحاظ بهره مندی نوجوانان و جوانان دارد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، کمبود اماکن ورزشی باتوجه به جمعیت روز افزون جوانان، کمبود اعتبارات عمرانی، کمبود تجهیزات ورزشی و سایر امکانات از مهمترین مشکلاتی است که اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده با آن روبرو است.

,

, ,

وی تاکید کرد: توسعه و ساماندهی اماکن ورزشی نیازمند 50میلیارد ریال می باشد تا بتوانیم امکانات و تجهیزاتی در خور شان جوانان این دیار فراهم کنیم.

,

آبسواران اظهارکرد: یکی از مهمترین نیاز های جوانان باتوجه به گرمای هوا این شهرستان در فصل تابستان بحث تکمیل چمن مصنوعی در مجموعه این اداره است که با پیگیری های صورت گرفته بیش از70درصد از عملیات اجرایی آن انجام شده که ادامه آن به دلیل کمبود اعتبارات فعلاً تعطیل می باشد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده در ادامه در خصوص تعطیلی تنها استخر شنای لنده گفت: استخر شنای لنده پس از 34ماه تعطیلی با وجود تمامی مشکلات و چالش های موجود برای تامین رفاه و آسایش جوانان این شهر راه اندازی شد که در کنار آن طیف های مختلف سنی اعم از خواهران و برادران در حال استفاده از آن می باشند.

,

وی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا در صورت امکان بحث احداث مجموعه ورزشی در دو بخش مرکزی و موگرمون و زمین ورزشی شماره 2شهرلنده با اعتبارات استانی و ملی حمایت کنند.

,

آبسواران اظهارکرد: در سال 94و 95 برنامه های فرهنگی ورزشی در سطح شهرستان لنده به دلیل کمبود اعتبارات برگزار نشده است که انتظار داریم مسئولان به ورزش نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

,

*گزارش و عکس از سیداسماعیل میری

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه