اخبار داغ

ورود بانوان قمی ممنوع!+عکس

ورود بانوان قمی ممنوع!+عکس
بوستانها و پارک های مخصوص بانوان در مناطق پر جمعیت با بافت جمعیتی متراکم قم وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سایت خبری ثامن؛با توجه به فضای دینی و فرهنگی شهر مقدس قم وجود اماکن تفریحی از جمله پارک ها و بوستان های مخصوص بانوان ضروری است اما در قم تنها دو بوستان بانوان وجود دارد یکی بوستان نرگس سالاریه قم و دیگری بوستان ارغوان در میدان آزادگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

در ایجاد بوستان ها و اماکن تفریح باید تراکم جمعتی را نیز در نظر گرفت  در حالی که تراکم جمعیت در منطقه نیروگاه بیشتر است و نیاز به احداث چنین فضاهای ضروری است هیچ مکان تفریحی برای بانوان این منطقه جود ندارد.

,

احداث فضاهایی مختص بانوان، یکی از برنامه های شهرداری های کشور برای تشویق بیشتر آنان به تفریح و ورزش است. طی سالهای اخیر در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد و ... بوستان های مخصوص زنان مورد بهره برداری قرار گرفته است. یکی از فضاهای اختصاصی، «بوستان نرگس» واقع در استان قم می باشد اما فضای آن به گونه ای است که بانوان به راحتی در آن ورزش  و تفریح کنند.

,

, ,

با توجه به همراهی کودکان در طول روز با مادران احداث بوستان های مخصوص  بانوان بسیار ضروری تر از بوستان های خانوادگی است و می توان بخشی از سرمایه گذاری در بخش احداث بوستان ها را به صورت ویژه برای احداث بوستان های مخصوص بانوان صرف کرد.

,

با بکارگیری امکانات و رفع موانع و کمبودها میتوان شرایطی را برای تفریح سالم و گسترش ورزش بانوان فراهم آورد، البته نه فقط با این منظور که فقط از ورود آقایان به پارک جلوگیری شودبلکه به منظور ایجاد محیط سالم برای بانوان البته همین بوستان ها هم کاملا پوشیده و از دید مصون نیست.

,

فروردین سال 93محسن نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم از احداث سه بوستان ویژه بانوان در قم خبر داده بود.

وی در خصوص افزایش بوستان بانوان در این شهر افزود: باید برای احداث بوستان بانوان امکانات خاصی از نظر دید و منظر وجود داشته باشد که در صورت شناسایی مکانی مناسب افزایش بوستان ویژه بانوان در دستور کار قرار می‌گیرد. 

,
,
,

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار قم عنوان کرد: بوستان  ویژه بانوان در منطقه دو در حال طراحی است و به زودی احداث خواهد شد.

,

اما بعد از گذشت دوسال هنوز بوستانی در منطقه دو با تراکم جمعیت بالا احداث نشده است.

,

چندی پیش معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: درحال حاضر دو بوستان ویژه بانوان در این استان با کمترین امکانات فعال است که نسبت به جمعیت بانوان مناسب نیست

,

 

,

وی اضافه کرد: مشکلات بوستان های بانوان باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا شاهد حضور گسترده آنان دراین مکان های تفریحی و ورزشی باشیم.

,

, ,

 

,

وی بر فرهنگسازی ورزش در بین بانوان تاکید کرد و گفت: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش باعث ایجاد بیماری هایی از جمله دیابت در بین بانوان شده است لذا باید بانوان هرچه بیشتر به فعالیت های ورزشی روی بیاورند و دیگران را نیز تشویق به ورزش کنند.

,

 

,

ایراد بزرگی که به احداث مکان های تفریحی و ورزشی در قم وارد است احداث این امکان ها در محله های مرفه نشین است در حالی که بافت جمعیت و تراکم جمعیت در محله های فقیر و متوسط نشین بسیار بیشتر است.

,

از جمله این ایرادها نبود بوستان بانوان در مناطق کمتر برخوردار است، بانوان این محله ها که اغلب از قشر متوسط و حتی پایین جامعه از نظر اقتصادی هستند برای استفاده از امکان تفریح مخصوص بانوان مجبور به هزینه پول و وقت  هستند.

,

احداث بوستان های مخصوص بانوان در مناطق کمتر برخوردار و محروم می تواند باعث کاهش معضلات اجتماعی و همچنین تحکیم بنیان خانواده شود زیرا بانوان و دختران این محله ها برای رفتن به بوستان های مخصوص بانوان نیاز ندارند که مسافت طولانی را طی کنند.

,

همچنین احداث مکان های فرهنگی در محیط های کاملا زنانه بوستان ها می تواند به اعتلای فرهنگی بانوان این مناطق کمک شایانی کند زیرا  که اکثراخانواده های این مناطق داری جمعیت بالا هستند که می توانند این آموزش ها را در تربیت فرزندان خود به کار ببرند این همان سرمایه گزاری نتیجه بخش در نیروی انسانی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه