اخبار داغ

آسمان آبی، هوای پاک نیاز دور از دسترس؛

تلاش مدیریت شهری اصفهان برای داشتن هوای پاک

تلاش مدیریت شهری اصفهان برای داشتن هوای پاک
«هوای پاک» مقوله‌ای که این روزها کم‌کم به یک نیاز دور از دسترس تبدیل‌شده و جای خود را به هوای ناسالم داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، 29 دی‌ماه روز ملی هوای پاک نام‌گرفته است، روزی که شاید عاملی برای جلب نظر و توجه هرچه بیشتر به مقوله «هوای پاک» باشد، مقوله‌ای که این روزها کم‌کم به یک نیاز دور از دسترس تبدیل‌شده و جای خود را به هوای ناسالم داده است، در شهر اصفهان دسترسی هرچه بهتر به هوای پاک و تلاش برای از بین بردن عوامل تولید آلایندگی در هوا به‌صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

از فرهنگ‌سازی تا نوآوری در رویکردهای فرهنگی

, از فرهنگ‌سازی تا نوآوری در رویکردهای فرهنگی,

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در این خصوص گفت: در شهرداری اصفهان به سبب اینکه مقوله هوای پاک نه‌تنها به‌عنوان نیاز شهری بلکه به‌عنوان ضرورت برای سلامت سطح جامعه به‌صورت جدی موردتوجه قرار دارد لذا از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته‌شده که فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با آن‌یکی از جدی‌ترین این مباحث است.

,

وی افزود: کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی دو مجموعه تحت پوشش شهرداری اصفهان هستند که با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره توانسته‌اند با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی سطح جامعه شهروندی را با مقوله هوای پاک و راهکارهای چگونگی دسترسی به آن آشنا کنند.

,

جمالی نژاد همچنین ادامه داد: پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو و به دنبال آن ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی در امور روزانه از دیگر برنامه‌هایی است که شهرداری اصفهان آن را دنبال کرده و به ثمر رسانده است به‌طوری‌که بر مبنای این برنامه فرهنگی بخشی از شهروندان استفاده از دوچرخه را به‌عنوان رویکرد سلامت‌محور پذیرفته‌اند و باعلاقه زیاد به آن روی آورده‌اند.

,

دستیابی هرچه بهتر به هوای پاک درگرو همکاری همه دستگاه‌ها

, دستیابی هرچه بهتر به هوای پاک درگرو همکاری همه دستگاه‌ها,

شهردار اصفهان با اشاره به این‌که فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان با برنامه‌های شهرداری از یک‌سو و از سویی دیگر فعالیت و اقدامات مؤثر مدیریت شهری باعث کاهش سطح آلاینده‌ها در شهر اصفهان و رشد برخورداری از هوای پاک نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل شده است، تأکید کرد: اگرچه این اقدامات مثمر ثمر و نتیجه‌بخش بوده و تاکنون بر همین مبنا توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از تولید گازهای سمی خودروها را کاهش داده و به‌سلامت شهروندان کمک کنیم اما می‌طلبد برای دستیابی هرچه بهتر به‌روزهای پاک، صنایع بزرگ صنعتی و دیگر بخش‌های مؤثر در این زمینه نیز به‌صورت جدی وارد میدان شده و کنترل آلودگی‌های تولیدی خود را در دستور کار قرار دهند.

,

وی همچنین اذعان داشت: اقدامات رسانه‌ای انجام‌شده توسط روابط عمومی و همچنین تبلیغات شهری باعث شده تا مردم همگام با شهرداری اصفهان و در قبال فرهنگ‌سازی‌های انجام‌شده در برنامه‌های فرهنگی مقابله با آلودگی هوا حرکت کنند چراکه نه‌تنها برای مدیریت شهری بلکه برای شهروندان بحث هوای پاک به‌عنوان دغدغه‌ای ضروری موردتوجه قرارگرفته و همگان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا اصفهان هوای پاک را به آغوش بکشد.

,

اتصال 24 نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در اصفهان به شبکه توزیع برق

, اتصال 24 نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در اصفهان به شبکه توزیع برق,

شهردار اصفهان در ادامه به تشریح اقدامات مؤثر انجام‌شده در بحث هوای پاک نیز پرداخت و تصریح کرد: در آستانه روز هوای پاک با نصب و راه‌اندازی شش نیروگاه خورشیدی تعداد نیروگاه‌های خورشیدی شهر اصفهان به 24 عدد رسیده است.

,

وی افزود: این نیروگاه‌ها که در ساختمان شورای اسلامی شهر، ساختمان اداری منطقه 13، دونقطه از باغ غدیر واقع در منطقه چهار، پارک صفه در منطقه پنج و ساختمان اداری منطقه یک نصب‌شده ظرفیت انرژی خورشیدی شهر اصفهان را به 300 کیلووات رسانده است.

,

بنا بر گفته جمالی نژاد هم‌زمان با اجرای این پروژه‌ها سامانه جامع مانیتورینگ کلیه این نیروگاه‌ها که به‌صورت بهنگام وضعیت رصد می‌کند نیز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است همچنین به‌منظور انجام برنامه‌های زیست‌محیطی آتی، در کنار این نیروگاه‌ها چهار سامانه سنجش خرده اقلیم نیز نصب و راه‌اندازی شده است.

,

وی گفت: این پروژه‌ها با طراحی مدیریت بهینه‌سازی حوزه معاونت خدمات شهری و اعتبار چهار میلیارد ریالی مناطق یادشده انجام‌گرفته است.

,

ساخت اولین و تنها ساختمان سبز دوستدار محیط‌زیست یا انرژی صفر

, ساخت اولین و تنها ساختمان سبز دوستدار محیط‌زیست یا انرژی صفر,

شهردار اصفهان همچنین با اعلام این‌که با احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه هشت این ساختمان به ساختمان انرژی صفر یا ساختمان سبز تبدیل‌شده است، یادآور شد: این موضوع بدان معناست که معادل مصرف انرژی این ساختمان انرژی تجدید پذیر تولید می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه در قسمت سقف پارکینگ، دیواره ساختمان و فضای پشت‌بام نصب و از تعداد 250 صفحه خورشیدی 60 وات تشکیل‌شده است از طرفی جمعاً ظرفیت این نیروگاه خورشیدی 13 کیلووات است که قادر خواهد بود روزانه در شرایط مساعد جوی حدود 100 کیلووات ساعت برق تولید کند، این نیروگاه توسط مدیریت بهینه‌سازی حوزه معاونت خدمات شهری طراحی و با تأمین اعتبار سه میلیارد ریالی و اجرای شهرداری منطقه هشت اصفهان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

,

بهسازی نورپردازی ابنیه تاریخی میدان نقش‌جهان با رویکرد بهینه‌سازی مصرف انرژی

, بهسازی نورپردازی ابنیه تاریخی میدان نقش‌جهان با رویکرد بهینه‌سازی مصرف انرژی,

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باگذشت بیش از چهار دهه از نورپردازی اولیه میدان نقش‌جهان اصفهان بسیاری از تجهیزات آن فرسوده و کیفیت نمای شب میدان کاهش محسوسی داشته است، خبر داد: با بررسی کارشناسی موضوع با حضور نمایندگان فنی سازمان زیباسازی، سازمان بهسازی و نوسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت توزیع برق اصفهان و مدیریت بهینه‌سازی حوزه معاونت خدمات شهری و پس از انجام تست‌های فنی، طرح بهسازی آماده و با تأمین اعتبار دو میلیارد ریالی منطقه سه به اجرا رسید.

,

گفتنی است با اجرای این پروژه سیمای میدان امام در شب جلوه درخور معماری فاخر پیداکرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه