اخبار داغ

سریال ناتمام سگ های ولگرد در بناب/معضل برای همشهریان، لطیفه برای میهمانان!

سریال ناتمام سگ های ولگرد در بناب/معضل برای همشهریان، لطیفه برای میهمانان!
پرسه زدن سگ های ولگرد در خیابان های مرکزی شهرستان بناب در حالیست که دم از پیشرفت شهر و بهداشت روز افزون شهر میزنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، جولان سگ های ولگرد شبانه روز در برخی خیابان ها و کوچه های شهر بناب، باعث رعب و ترس مردم شده است و امنیت جانی آنها به خطر افتاده است همچنین سر و صدای این سگ‌ها در ساعت پایانی شب و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین این حیوان و انسان و سیر صعودی افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای مردم شده است.
در شهرستان بناب کار تا جایی پیش رفته است که در بسیاری از اوقات نیمه های شب یا آخر شب رژه سگ های ولگرد به صورت خانوادگی و گروهی مشاهده می شود که خطر برای تردد مردم را دوچندان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,
,

هرچند اعتراضات مردم نسبت به خطرات آن به گوش ما و مسئولین این شهرستان رسیده است، اما هیچگونه اقدامی از مسئولان شهر بناب مشاهده نشده است.
این بی توجهی و سکوت مسئولان به شدت مردم را نسبت به عملکردشان ناراضی کرده است.
حتی در شلوغ ترین جاهای شهر همچون مرکز شهر و بازار شهرستان بناب هم رژه این حیوانات وحشی دیده شده است اما انگار فقط چشمان مردم است که قدرت دیدن این حیوانات ولگرد را دارد؛ یا مسئولان این حیوانات را نمیبینند یا نادیده میگیرند و یا از حضور این حیوانات در شهر لذت میبرند.

,
,
,

بر اساس این گزارش، طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست، که امیدواریم هرچه سریعتر به این موضوع از طریق این نهاد رسیدگی شود.
اگر در ساعات بامدادی شب و صبح هنگام حتی طول روز در خیابان های مرکزی شهر قدمی بزنید، شاهد حضور سگ های ولگرد در این خیابان های میشوید.
چندین سال است برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر اقدمات زیادی صورت گرفته است ولی آیا این اقدامات کافی بوده است؟
چرا برنامه مدونی برای این معظل در شهرستان وجود ندارد؟
شاید این سوال در ذهن خیلی از شماها باشد که چرا مسئولان در این مورد کوتاهی می کنند؟

,
,
,
,
,

گفتنی است سالهای گذشته برای جلوگیری از حضور سگ های ولگرد در مرکز شهر بودجه های زیادی خرج شد تا این حیوانات را به طریق سلاح های شکاری از بین ببرند، ولی این حرکت نیز غیر انسانی بوده و دوای درد این معضل بهداشتی شهر نمی شود.
یکی از بزرگترین برنامه های دولت سروسامان دادن وضعیت بهداشتی کشور است، بیماری کیست هیداتید، هاری و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان تنها چند نمونه از بیماری ناشی از وجود این سگ ها در شهر است که امکان دارد از زمان آلوده شدن تا بروز نشانی ها حتی ده ها سال فاصله دیده شود، از این رو این امکان وجود دارد که آلودگی در سنین کودکی و نشانی ها در سنین میان سالی و بالاتر روی دهد، ولی چرا با این همه توصیه های بهداشتی، هنوز هم مواردی همچو حضور سگ های ولگرد در مرکز شهر از قلم افتاده است؟

,
,

امیداوریم مسئولان ذیربط چاره ای برای این مسئله بیاندیشند، مردم بناب منتظر تدبیر و اقدام و عمل مسئولان هستند.

,

 

, ,

, ,

, ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه