اخبار داغ

ماجرای جالب هواشناسی و سامانه های بی بارش در کهگیلویه و بویراحمد

ماجرای جالب هواشناسی و سامانه های بی بارش در کهگیلویه و بویراحمد
آسمان کهگیلویه و بویراحمد این روزها دیگر تنها ابری و آفتابی است و از باران های سیل آسا و برف سنگین که همه چشم انتظار آن هستند خبری نیست و پیش بینی های هواشناسی نیز درست از آب درنیامد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، کارشناسان هواشناسی که به طور دائم از ورود سامانه بارشی جدید به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر می دهند و شهروندان را به بارش باران و برف نوید می دهند این روزها باید به آسمان صاف و خشک این استان توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پیش بینی های هواشناسی از بارش برف و باران که همواره موجی از خوشحالی را در میان مردم و کشاورزان به وجود می آورد دیگر این روزها به خوبی تعبیر نمی شود و در بسیاری از مواقع برعکس آنچه گفته می شود اتفاق می افتد که این امر در سطح جامعه و در افکار عمومی مایه تمسخر و طنز قرار گرفته است.

,

در روزهایی که کارشناسان هواشناسی از بارش باران خبر داده اند هیچگونه بارشی اتفاق نیفتاده و در روزهایی که پیش بینی می شود هوا صاف و ابری است، ناگهان آسمان شروع به باریدن می کند.

,

هر چند پدیده های جوی به صورت پایدار و ناپایدار است اما پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوا به عنوان یکی از ضرورت های شهروندان برای انجام فعالیت های روزانه، مسافرت و سایر موضوعاتی که با زندگی انها سر و کار دارد محسوب می شود.

,

در روزهای اخیر کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت که براساس نقشه های پیش یابی، امشب(یکشنبه شب 26 دی) تا صبح فردا (دوشنبه 27 دی) در استان بارندگی خواهد بود که این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست.

,

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه که به نظر می رسد هفته بعد اگر نقشه ها تغییری نداشته باشند بارش های خوبی در استان رخ می دهد افزود: در مناطق سردسیری استان بارندگی به صورت برف خواهد بود.

,

این درحالی است که نه تنها بارش باران اتفاق نیفتاد بلکه  امیدی به بارش برف نیست و تنها هوا چند درجه ای سرد شده است.

,

براساس گزارش سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی شهرستانهای هشت گانه این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته بطوری که یاسوج در سال جاری تاکنون 139.7میلیمتر بارندگی داشته که این میزان در سال گذشته بیش از 356میلیمتر بوده است.

,

دشت امامزاده جعفر گچساران با 85.9میلیمتر در سال جاری کمترین بارندگی را داشته که این میزان درمدت مشابه سال گذشته بیشتر از 278میلیمتر بوده است.دشت امامزاده جعفر گچساران با 6هزار هکتار وسعت از قطب های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد است.

,

میزان بارندگی در سال زراعی جاری در دوگنبدان مرکز گچساران با 98.6میلیمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 133میلیمتر کاهش نشان می دهد.

,

دهدشت با 169میلیمتر میزان بارندگی 211میلیمتر، لیکک با 130.7میلمتر 226میلیمتر و سی سخت با حدود 168میلیمتر میزان بارندگی در سال زراعی 263میلیمتر کاهش یافته است.

,

میزان بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی علاوه برکاهش با تاخیر 2 ماهه آغاز شد که این امر سبب نگرانی کشاورزان دیم کار این استان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه