اخبار داغ

ستاره خلیج فارس، امید اصلی رفع آلودگی هوا

ستاره خلیج فارس، امید اصلی رفع آلودگی هوا
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با بیان اینکه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهار سال آینده راه اندازی می‌شود، گفت: تنها نیروگاه چابهار از مازوت به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس کاظمی در رابطه با توزیع بنزین یورو 4 در شهرهای جنوبی کشور، گفت: اکنون به طور کامل بنزین یورو 4 در شیراز و اهواز توزیع می‌شود و با راه اندازی کامل پالایشگاه بندرعباس که حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود به طور تضمینی و در همه فصول سال بنزین یورو 4 در شیراز، اهواز و بندرعباس توزیع خواهد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: یک فاز از سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز بهار سال آینده راه اندازی می‌شود که بر این اساس بیشتر شهرهای کشور از بنزین یورو 4 بهره مند خواهد شد.
,
 
,
کاظمی خاطرنشان کرد: به جز نیروگاه چابهار بقیه نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به جای مازوت از گاز استفاده می‌کنند.
,
 
,
به گزارش میزان، پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای سه فاز است که قرار بر آن است تا پایان بهار سال آینده فاز یک این پالایشگاه به چرخه تولید وارد شود که با ورود این فاز در حدود 40 درصد از کشور بنزین یورو 4 توزیع می‌شود، البته این موضوع در حالی است که در سطح استاندارد بنزین جهان به ویژه اروپا یورو 5 است و با توجه به گفته مسئولان قرار نیست تا چند سال آینده بنزین با کیفیت بالاتر از یورو 4 به کشور وارد شود.
,
 
,
همچنین امید بر آن است با راه اندازی فازهای دیگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین بپیوندد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه