اخبار داغ

آیت‌الله مکارم شیرازی:

خالی شدن شهرستان‌ها از حضور روحانی مضر است/ انتقاد از مهاجرت معکوس طلاب

خالی شدن شهرستان‌ها از حضور روحانی مضر است/ انتقاد از مهاجرت معکوس طلاب
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حضور طلاب در شهرستان‌ها، اظهار داشت: خالی شدن شهرستان‌ها از حضور روحانی مضر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   قم فردا، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود به موضوع مهاجرت در حوزه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه قم همواره پرافتخار بوده است و درواقع جمعی از افراد نخبه، زبده و فاضل، مدرس و ...... در این حوزه وجود دارند اما بااین‌حال برخی نواقص هم باید برطرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

 وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به‌جای این‌که طلاب از قم به شهرستان‌ها مهاجرت کنند از شهرستان‌ها به قم مهاجرت می‌کنند که این رویه اشتباه باید اصلاح شود.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: اخیراً لیست 3 هزارنفری را نزد بنده آوردند که از طلاب مهاجر به قم بودند، چرا باید این‌ها از شهرستان‌ها به قم بیایند.

,

وی خاطرنشان کرد: در بین این افراد طلاب پایه‌های پایین‌تر نیز حضور داشت که نیازی به حضورشان در قم نیست، این افراد می‌توانند به مراکز استان‌های خودشان مراجعه کنند.

,

این مرجع تقلید با اشاره به خالی شدن شهرستان از اساتید، تصریح کرد: اگر هم شهرستان‌ها از اساتید مناسب خالی است؛ مدیران ارشد حوزه باید مدرسین را از قم به شهرستان‌ها بفرستند.

,

وی با انتقاد از مهاجرت معکوس طلاب، ابراز داشت: به‌جای اینکه قم و حوزه را زبده‌تر کرده و افراد را به شهرستان‌ها بفرستیم، متأسفانه برعکس عمل می‌کنیم.

,

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: امروز خالی شدن شهرستان‌ها از حضور روحانی مضر است؛ چراکه وهابیت و تکفیری‌ها مشغول به فعالیت بوده و لطماتی را وارد می‌کنند.

,

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایاتی، بدترین افراد را کسانی دانست که مردم از شر آن‌ها در امان نیستند و امید به خیرشان هم ندارند.

,

وی بیان داشت: از این بدتر کسانی که برای رسیدن به دنیا از دین مایه می‌گذارند، دروغ می‌گویند، تهمت می‌زنند، احتکار می‌کنند و هر کاری که دلشان خواست انجام می‌دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه