اخبار داغ

نگاهی به وضعیت کار و درآمد در بخش نیر

نگاهی به وضعیت کار و درآمد در بخش نیر
جامعه نیـــر دارای ساخت کشاورزی است؛ وقتی از فراز سنگ عروس به دره نیـــر و مزارع مختلف می نگری، آن را پر از درختان بادام و گردو و توت می‌بینی؛ عمده محصول و تولید مردم نیــــر این سه محصول است و ثروت در نیـــر به معنای داشتن زمین و درختان بادام و گردو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح تفت، مردم نیر عمدتاً کشاورز و دارای محصولات محدودی هستند. اینان سعی دارند تا معاش خود را با دست خود تهیه کنند و مقداری از محصولات خود را شامل دو یا سه قلم، به فروش برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

گردو و بادام و توت خشک عمده‌ترین محصولاتی هستند که تقریباً همه کشاورزان نیری سعی در جمع‌آوری و فروش آن دارند تا بدین وسیله بتوانند احتیاجاتی را که خود تولید نمی‌کنند، بخرند.

,

امروزه تعدادی مغازه در نیر وجود دارد. این مغازه ها خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌کنند. به وجود آمدن این مراکز خرید و فروش، سابقۀ زیادی دارد و عمر آن را می‌توان از سالهای قبل از انقلاب محاسبه کرد. قبل از آن مغازه‌های محدود و سنتی در نیر وجود داشته که مردم معاش خود را از آن ها تهیه می کردند. در این مراکز بسیاری از کالاها نه خرید و فروش بلکه داد و ستد می شدند.

,

اکنون در این نیـــر چند مغازه که سابقه دیرینه دارند، بعضی افراد که عمدتاً سالمندان هستند، به جای خرید یا فروش به مبادله کالا مبادرت می ورزند.

,

جامعه نیـــر دارای ساخت کشاورزی است. وقتی از فراز سنگ عروس به دره نیـــر و مزارع مختلف می نگری، آن را پر از درختان بادام و گردو و توت می‌بینی. عمده محصول و تولید مردم نیــــر این سه محصول است و ثروت در نیـــر به معنای داشتن زمین و درختان بادام و گردو است.

,

با توجه به قیمت بالای این دو محصول، بیشتر زمین‌هایی که در گذشته دور، مزارع گندم و جو بود، اکنون تبدیل به باغستان‌های گردو و بادام شده‌اند که از جمله به پروند و کشمون می‌توان اشاره کرد. که متاسفانه در سالهای اخیر به علت خشکسالیهای متوالی به بیابان تبدیل شدند

,

در کنار این دو محصول قیمتی، مردم سعی می‌کنند مایحتاج زندگی را با دستان خود تهیه کنند. به همین دلیل نیز کاشتن عدس، سیب زمینی، نخود، اسبس (یونجه)، خیار سبز، تماته (گوجه فرنگی)، هندوانه، کدو، شلغم، زردک و هویج رواج داشته است و دارد.

,

انتهای پیام/م*

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه