اخبار داغ

رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه؛

هرکس که کشورش را دوست دارد باید با تغییر قانون اساسی مخالفت کند!

هرکس که کشورش را دوست دارد باید با تغییر قانون اساسی مخالفت کند!
کمال قلیچداراوغلو، با انتشار پستی در حساب توئیتر خود از مردم خواست با تغییرات قانون اساسی مخالفت نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، کمال قلیچداراوغلو، رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه که از چندی پیش در مورد تلاش اردوغان برای پیاده سازی سیستم دیکتاتوری و از بین رفتن دموکراسی هشدار می‌دهد، با انتقال لایحه تغییر قانون اساسی و تصویب مواد این لایحه یکی پس از دیگری با توجه به ائتلاف ایجاد شده بین حزب حاکم و حزب مؤتلفه «حرکت ملی»، به تبلیغات مخالف پیشنهاد دولت، شدت بیش تری داده و مردم را به ایستادگی در برابر لایحه پیشنهادی دولت برای اعمال تغییرات اساسی در قانون اساسی فرا می‌خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قلیچدار اوغلو، با اتشار پیامی مخالف از حساب توئیتر خود چنین گفت: "نمی‌توانیم کودکان و آینده ترکیه  را نابود نماییم! درخواست اعطای تمامی قدرت به یک نفر بعد از 15 سال، در واقع تلاش برای پوشاندن خطاهایی است که در طول 15 سال گذشته انجام داده‌اند".

,

وی در ادامه عنوان نموده که هر شخص صاحب وجدانی، باید در مقابل این تغییرات پیشنهادی برای قانون اساسی ایستادگی نماید و مردم را به دادن رای منفی در رفراندومی که مقرر شده برای تائید نهایی تغییرات برگزار گردد، فراخوانده است.

,

گفتنی است، قلیچداراغلو و نمایندگان حزبش، در طول روزهای گذشته که این لایحه به مجلس ارائه گردیده، سعی بر افشاگری از مقاصد پشت پرده مواد پیشنهادی نموده و در طی سخنرانی‌های خود اعلام داشته اند که مخالف تغییر قانون اساسی نیستند بلکه، با انتقال تمامی قدرت به یک نفر، تغییر سیستم پارلمانی به سیتم ریاست جمهوری و برقراری نظام دیکتاتوری مخالف می‌باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه