اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

مالیات باید بر اساس واقعیت اخذ شود نه در اثر فشارها و روشهای بعضا غیرقانونی/ عملکرد بالای اداره مالیات استان علت افزایش نرخ رشد مالیاتها

مالیات باید بر اساس واقعیت اخذ شود نه در اثر فشارها و روشهای بعضا غیرقانونی/ عملکرد بالای اداره مالیات استان علت افزایش نرخ رشد مالیاتها
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: افزایش درامدهای مالیات اگر واقعی باشد می تواند نشانه نرخ رشد اقتصادی در یک استان باشد اما مسأله همین جاست که این افزایش درآمدهای مالیاتی باید مبتنی بر واقعیت به دست آمده باشد نه در اثر فشارها، اجبارها و روشهای بعضا خلاف قانون .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، محمد حسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت: اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه استان  در خصوص اینکه " در لایحه بودجه  خبری از میزان مالیات ها نیست و تنها درآمدهای عمومی دولت از استان ذکر می شود"  صحیح است اما نکته اینجاست که بخش اعظم از درآمدهای عمومی دولت در استان ها از محل مالیات ها تامین می شود و  درآمد های غیرمالیاتی بسیار ناچیز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

رشد مالیات های استان  دو برابر نرخ متوسط کشوری!

, رشد مالیات های استان  دو برابر نرخ متوسط کشوری!,

وی ادامه داد: این درآمدها دولت را سالانه به طور متعارف افزایش می دهند اما متاسفانه در لایحه بودجه ۹۶  میزان رشد درآمدهای دولت در استان نزدیک به دو برابر نرخ متوسط کشوری ذکر شده و این مساله  اعتراض همه ی نمایندگان استان در مجلس بوده است.
 

,
,

مالیات باید بر اساس واقعیت اخذ شود نه در اثر فشارها و روشهای بعضا غیرقانونی

, مالیات باید بر اساس واقعیت اخذ شود نه در اثر فشارها و روشهای بعضا غیرقانونی,

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: افزایش درامدهای مالیات اگر واقعی باشد می تواند نشانه نرخ رشد اقتصادی در یک استان باشد اما مسأله همین جاست که این افزایش درآمدهای مالیاتی باید مبتنی بر واقعیت به دست آمده باشد نه در اثر فشارها، اجبارها و روشهای بعضا خلاف قانون محقق شده باشد.


فشار مالیاتی بر بنگاه های شناخته شده  در استان مشهود است

,
,
,
, فشار مالیاتی بر بنگاه های شناخته شده  در استان مشهود است,

وی تاکید کرد: فشار مالیاتی بر بنگاه های شناخته شده  در استان مشهود است  و انتظار داریم در این مساله  در چارچوب کشوری دیده شویم و پیگیر این امر هستیم که این میزان رشد   مالیات ها در بودجه سال آتی اصلاح شود.

,

 

,

فرهنگی در خصوص علت افزایش رشد میزان مالیات های استان اظهار داشت: به دلیل اینکه عملکرد اداره کل  امور مالیاتی استان در تحقق درآمدهای مالیاتی بالا بوده است این نرخ رشد در نظر گرفته شده است. چرا که بودجه را بر اساس تحقق بودجه سال گذشته تدوین می کنند تا جایی که در حال حاضر میزان درآمدهای مالیاتی استان تا پایان آذرماه  نزدیک به ۹۵ درصد محقق شده است و این نشان دهنده فشار مالیاتی بر روی فعالین اقتصادی است که در فاصله ۳ ماه مانده به پایان سال این میزان درآمد مالیاتی محقق شده است.
 

,
,

اخبار نادرست در خصوص مالیات های استان

, اخبار نادرست در خصوص مالیات های استان,

وی با بیان اینکه طبق اخبار نادرست منتشر شده بین مردم، گروهی فکر می‌کنند که مجموع مالیات دریافتی آذربایجان‌شرقی چند برابر شهرهایی مانند تهران و اصفهان است، افزود: چنین چیزی صحت نداشته و میزان مالیات پیش‌بینی شده در سال ۹۶، ۰,۰۷ مالیات تهران بوده و نسبت به اصفهان ۰.۳۹ است.
 

,
,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: این ارقام یعنی اینکه در تهران بیش از ۱۴ برابر مالیات بیشتری گرفته خواهد شد و همچنین در اصفهان در حدود ۲,۵ برابر استان خواهد بود.

کاهش آمار بیکاری استان مستقل از مساله افزایش مالیات هاست

,
,
, کاهش آمار بیکاری استان مستقل از مساله افزایش مالیات هاست,

فرهنگی کاهش آمار بیکاری استان در این مساله را مستقل دانست و عنوان کرد: اگر آمار بیکاری پایین نشان داده شود بر روی سهم استان  اعتبارات تکلیفی، تسهیلات صندوق کارآفرینی اثر خواهد گذاشت و این موارد کاهش پیدا خواهند کرد.

,


اعتبارات پیش بینی شده برای استان در برخی حوزه کاهش یافته است

,
, اعتبارات پیش بینی شده برای استان در برخی حوزه کاهش یافته است,

وی در پایان اظهار داشت: اعتبارات پیش بینی شده برای استان در بودجه سال ۹۶ در برخی حوزه ها کاهش پیدا کرده که در روند بررسی بودجه تلاش می کنیم آن را تغییر دهیم.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه