اخبار داغ

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان:

8 کشته و مجروح در سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا

8 کشته و مجروح در سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: شب گذشته حوالی ساعت 22 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در مسیر کرمان ـ رفسنجان که به سمت ایرانشهر در حرکت بود به علت عدم توجه راننده به جلو از جاده منحرف و واژگون شده است، در این سانحه تعداد 6 نفر کشته و دو نفر مصدوم شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف نجفی رئیس پلیس راه  شمال استان کرمان طی گفتگویی با آرمان کرمان، در رابطه با سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور کرمان ـ رفسنجان اظهار داشت: شب گذشته حوالی ساعت 22 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که به سمت ایرانشهر در حرکت بوده ، در کنار گذر شرقی شهر رفسنجان از جاده منحرف و واژگون شده و   تعداد 6 نفر در صحنه فوت و دو نفر نیز مصدوم شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی گفت : مصدومین سریعا به بیمارستان علی ابن ابیطالب در شهر رفسنجان انتقال داده شدند.

,

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ، خطای انسانی، بی احتیاطی راننده  و عدم توجه  به جلو را علت این واژگونی بیان کرد و افزود: ریشه اصلی حوادث سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه است.

,

وی با بیان اینکه  با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد ، عنوان کرد : رانندگان از رانندگی محروم و از طریق مراجع قضایی اعمال قانون می شوند و شرکت های مربوطه نیز از طریق سازمان راهداری و کمیسیون ها ، برابر قانون برخورد می شود.

,

نجفی بیان داشت : اکثر این اتفاقاتی که رخ می دهد به صورت لحظه ای است یعنی خطای لحظه ای رانندگان به خصوص راننده اتوبوس یک فاجعه انسانی را به بار می آورد.

,

وی اذعان داشت: ممکن است آن راننده خاطی سال ها خوب رانندگی کرده باشد و حتی پرونده تخلف عمدی هم نداشته باشد ولی ممکن است یک لحظه دچار حواس پرتی، خواب آلودگی، صحبت کردن با کنار دستی، نگاه به منظره در کنار جاده باشد که در همان لحظه کافی است این وسیله نقلیه از مسیر خود منحرف  و زمانی که منحرف می شود اگر سرعتش مطمئنه نباشد دیگر راننده نمی تواند آن را کنترل نماید.

,

وی به دو نکته مهم و اساسی در رانندگی اشاره کرد و گفت: نکته اول اینکه راننده باید تمام حواسش به رانندگی باشد و از هر اقدامی که باعث حواس پرتی می شود خودداری نماید ونکته دوم اینکه سرعت مجاز و مطمئنه در هنگام وقوع راننده می تواند بسرعت وسیله نقلیه خود را کنترل نماید.

,

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان خاطرنشان کرد : این چنین حوادثی بی توجهی راننده را می رساند و در آئین نامه نیز آمده که راننده باید توجه اش به جلو باشد و از هر چیزی که باعث وقوع حادثه و حواس پرستی می شود از جمله استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن و به طور کل مواردی که ممکن است راننده از رانندگی منفک شود باید جلوگیری شود.

,

وی به داشتن سرعت مطمئنه تاکید کرد و گفت: ریشه همه سوانح به سرعت بر می گردد و اگر راننده با سرعت پایین رانندگی نماید می تواند در هنگام وقوع حادثه سریع وسیله نقلیه خود را کنترل نماید ولی اگر سرعت غیر مجاز  باشد منجر به وقوع حادثه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه