اخبار داغ

هدیه ماهانه رهبری به مادارن باردار؛

توزیع 250 سبد غذایی در بین مادارن باردار کلاله + تصاویری

توزیع 250 سبد غذایی در بین مادارن باردار کلاله + تصاویری
250 سبد غذایی در بین مادران باردار آسیب پذیر(سوء تغذیه) کلاله ای با تامین اعتبار از سوی بنیاد علوی (هدایای ویژه مقام معظم رهبری) توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، شمس الدین کر معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان کلاله در حاشیه این برنامه در گفتگویی اظهار داشت: سی و یکمین مرحله توزیع سبد غذایی بین مادران باردار آسیب پذیر(سوء تغذیه) کلاله انجام گرفت و در این برنامه 250 سبد غذایی در بین افراد یاد شده که پیش از این توسط ماماها، بهورزان و کارشناسان مرکز بهداشت شناسایی شده اند، توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاله خبر,

وی افزود: این سبد هر 2ماه ، حداکثر به مدت یکسال تحویل مادارن باردار می شود که امیدواریم با پیگیری از طریق استان این تعداد به 300 سبد افزایش یابد.

,

کر گفت: مادران نیازمند به حمایت، از ماه چهارم حاملگی تا شش ماهه اول شیردهی از این سبد غذایی برخوردار می شوند.

,

عزیزه چرابین کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت نیز اظهار داشت: بهترین راه برای اطمینان از مصرف متعادل و متنوع موادغذایی در روز، استفاده از همه گروههای اصلی غذایی است؛ هر مادری برای دستیابی به سلامت خود و جنین باید از همه گروههای غذایی استفاده کند که موادغذایی 4 گروه اصلی شامل (نان وغلات، سبزی ها ومیوه ها، شیر و فرآورده های آن، گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغز دانه ها ) می باشد و گروه متفرقه شامل چربی ها و شیرینی ها است که باید کمتر مصرف شوند.

,

وی افزود: با توجه به اهمیت و نقش حیاتی و غیر قابل انکار تغذیه در دوران بارداری بر سلامت مادر و جنین و حتی تاثیر بسزای آن در دوران پس از نوزادی، این مرکز بر آن شد از وضعیت سوء تغذیه مادران باردار و اثرات سوء ناشی از آن که بر سلامت مادر کودک تاثیر می گذارد ، بکاهد.

,

چرابین تاکید کرد: توزیع سبد کالا به بهبود وضعیت تغذیه و منحنی وزن گیری زنان باردار، بهبود وضعیت رشدی کودکان تازه متولد شده و کاهش کم وزنی زمان تولد کمک می کند.

,

وی توصیه های غذایی برای وزگیری مناسب در دوران بارداری را چنین عنوان کرد و گفت:در مواردی که مادر اضافه وزن داشته یا چاق باشد و یا وزن گیری او بیشتر از مقدار مطلوب است، رعایت نکاتی همچون کاهش مصرف چربی ها، کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای، افزایش مصرف مواد پروتئینی، افزایش مصرف غذاهای فیبر مثل میوه و سبزی و تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم روزانه می تواند به تنظیم وزن آنها کمک کند.

,

این مسئول یادآور شد: سبد غذایی ویژه مادران باردار نیازمند شامل( 16 قلم )عسل،پنیر، مرغ، ماکارونی، روغن مایع، برنج، عدس، خرما ، سویا، نخود، بلغورجو، لپه، حلوا، عدس، تن ماهی و لوبیا چیتی و دیگر اقلام است که موادغذایی کامل را در اختیار مادر قرار می دهد و این سبد که حدود 350 هزار تومان برای هر مادر هزینه دارد از سوی بنیاد علوی (هدایای ویژه مقام معظم رهبری)تامین اعتبار می شود.

,

kalalekhabar 1

, kalalekhabar 1,

kalalekhabar 2

, kalalekhabar 2,

kalalekhabar 3

, kalalekhabar 3,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه