اخبار داغ

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان :

پایه ریزی بزرگترین کارخانه کروم در اسفندقه

پایه ریزی بزرگترین کارخانه کروم در اسفندقه
معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: امیدواریم، بتوانیم، بزرگترین کارخانه کروم را در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت پایه‎ریزی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حسن‎زاده طی گفتگویی با آرمان کرمان،  با بیان اینکه طی چند سال گذشته پروژه‎ها و اقدامات اساسی در حوزه معدن استان انجام شده است، اظهار داشت: تلاش کردیم تا مساحت استان کرمان را به 25 پهنه اکتشافی تقسیم و هر یک را برای اکتشاف به شرکت‎های توانمند واگذار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی تقسیم پهنه‎های اکتشافی را یک تحول بزرگ در حوزه معادن استان کرمان دانست و بیان داشت: در سال‎های دور اکتشافاتی توسط خارجی‎ها صورت گرفته بود و ما دنباله‎روی اطلاعات آن زمان بودیم، اما اکنون 25 پهنه اکتشافی تعریف شده است.

,

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان  تصریح کرد: از 25 پهنه اکتشافی 19 بخش واگذار شده است که در حال فعالیت هستند و گزارش‎های خود را به صورت منظم ارائه می‎دهند.

,

حسن زاده افزود: بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده، کار پهنه‎بندی معادن و وجود سامانه کاداستر در حوزه معدن در این 30 سال بی‎نظیر بوده است و ما امیدواریم با این کار در آینده نزدیک و با گزارش‎هایی که از سوی این شرکت‎ها ارائه می‎شود، خبرهای خوبی بشنویم.

,

وی عنوان کرد: استان کرمان از منظر زمین‎شناختی استانی است که در تمام شهرستان‎ها مواد معدنی دارد و همچنین ساختار و ظرفیت خوب و استراتژیک مواد معدنی را داراست.

,

حسن زاده ادامه داد: کرمان را به عنوان یک کمربند افیولیتی می‎شناسیم و مواد معدنی کروم، منگنز، منیزیم، آهن و مس در این استان به وفور یافت می‎شود، اما با ابراز تأسف در این مدت کار اکتشافی قابل توجه‎ای انجام نشده بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه