اخبار داغ

رژه کامیون ها در شهر تهدیدی برای ساکنان بندرعباس/ شهرک مسکونی که پارکینگ ماشین های سنگین شد

رژه کامیون ها در شهر تهدیدی برای ساکنان بندرعباس/ شهرک مسکونی که پارکینگ ماشین های سنگین شد
تردد و پارک کامیونها و ماشین آلات سنگین در محله های مسکونی بویژه شهرک نبوت بندرعباس موجی از نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از هرمزپرس؛ تردد و پارک ماشین آلات سنگین و کامیون ها در مناطق مسکونی بویژه شهرک نبوت بندرعباس موجی از نارضایتی ساکنان این منطقه را بوجود آورده است به گونه ای که تاکنون برای رفع این معضل اجتماعی و مخل آسایش شهروندان چندین بار با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس گرفته شده است اما چون استمرار نداشته همچنان به قوت گذشته پابرجاست و پارک در خیابان ها و کوچه های این منطقه سبب شده است تا مسیر تردد باریک شود به گونه ای که دید عابران پیاده هنگام عبور از خیابان را مختل می کند و باعث وقوع تصادف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمزپرس,

ورود رانندگان با کامیون  در سطح در حالی که پس از رانندگی شبانه روز در جاده ها امکان وخواب ـآلودگی آنها وجود دارد که با ورود به شهر خطرات بسیاری هم متوجه رانندگان کامیون، هم سایر وسایل نقلیه و از آن مهمتر عابران پیاده است که بیشتر اوقات لحظان ناگواری را برای طرفین رقم می زند که خطرات جانی و مالی بسیاری را برای خانواده ها رقم می زند و هیچگاه فراموش نشدنی است.

,

زمانی که شهروندی وارد شهرک نبوت بندرعباس می شود از ابتدای خیابان تا انتها و نیز در کوچه ها کامیون هایی با رنگ ها و اندازه های مختلف که با فاصله های نزدیک از یکدیگر پارک شده اند از دور خودنمایی می کنند و اغلب اوقات مسیر عبور سایر وسایل نقلیه را مختل می کنند و حتی دید شهروندان را کاهش می دهند به گونه ای که اگر در یک لحظه مراقب نباشد امکان دارد خودرویی از پشت کامیون ظاهر شود و لحظات ناگواری را برای طرفین رقم بزند.

,

کامیون ها نه تنها خیابان ها و کوچه ها را نادیده نمی گیرند بلکه اگر فضای خالی را در این شهرک ببیند گوی سبقت را از سایر رقبای خود می ربایند و سریع خودروی خود را پارک می کنند و در برخی از فضاها 3 دستگاه کامیون و بیشتر در آنجا پارک می کنند به گونه ای که مسیر عبور و مرور شهروند مسدود می شود.

,

شرایبط ویژه اقتصادی هرمزگان و بویژه بندرعباس به  دلیل برخی از سازمان ها از جمله بنادر و بالاخص شهید رجایی که بخش عمده ترانزیت و صادرات و واردات کشور در آن صورت می گیرد باعث  شده است ورود و خروج کامیون ها بیش از حد مجاز باشد که اگر تدابیر ویژه ای برای کنترل تردد خودروهای سنگین اندیشیده نشود امکان وقوع هرگونه اتفاق ناگوار و ناخواسته وجود دارد هرچند که هم اکنون این اتفاقات به وقوع می پیوندد اما برای جلوگیری از وقوع بیشتر آن دستگاههای زیربط می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

البته چندسال قبل ورودی شهربندرعباس و کنار پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای ماشین آلات سنگین پارکینگی احداث شد اما کامیون داران حاضر به پرداخت حق پارکینگ نشدند.

,

تردد کامیون ها آسایش را از اهالی سلب کرده است

,

یکی از افراد سالخورده ساکن شهرک نبوت گفت: چند سالی است که کامیون داران اذیت می کنند نه تنها خواب و آرامش را از ما گرفته اند بلکه نمی توانیم از خیابان عبور کنیم.

,

وی  با تاکید بر اینکه تردد کامیون ها آسایش را از اهالی سلب کرده اند، اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی به داد ما برسد و آنها را جمع کنند و به پارکینگ ببرد.

,

 

,

امنیت جانی فرزندانمان در خطر است

,

یکی از بانوان ساکن شهرک نبوت بندرعباس اظهار کرد: جدا از اینکه سرو صدای کامیون ها آزاردهنده است وجود آنها در کوچه ها باعث تنگ شدن کوچه ها و باریکی خیابان ها شده است به گونه ای که وجود کامیون ها باعث  وحشت فرزندان ما شده است.

,

 

,

وی افزود: والدین از اینکه به فرزندان خود اجازه بیرون رفتن از خانه را بدهند، می ترسند و حتی بزرگترها نیز از هنگام عبور از خیابان واهمه دارندپچون ترس از تردد کامیون هاست که اگر در آن زمان فرزندی از خیابان عبور کند امکان وقوع تصادف وجود دارد.

,

 

,

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه قبلا تعداد کامیون ها و اتوبوس های بزرگ بیشتر بود، تاکید کرد:  با توجه به اینکه هم اکنون تعداد کامیون ها نسبت به قبل کمتر شده است اما وجود آن ها باعث آزار و اذیت بیش از اندازه شده است نه تنها آرامش نداریم بلکه امنیت جانی فرزندانمان در خطر است و بایستی تردد کامیون ها از این مسیر کمتر شود.

,

 

,

پارک خودروهای سنگین در شهرک نبوت همچنان ادامه دارد

,

 

,

یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی بیان کرد: با وجود اینکه عرض خیابان های شهرک نبوت کم هست پارک کامیون ها و دستگاههای سنگین باعث باریکتر شدن خیابان و آزار و اذیت ساکنین می شود بنابراین از راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم که آنها را سامان دهی کند.

,

 

,

وی یادآور شد: چندین بار با راهنمایی و رانندگی در این زمینه تماس گرفته شد و دوستان زحمت کشیدند باحضور در این مکان و جریمه کردن کامیون ها تاحدودی این معضل را برطرف کردند اما متاسفانه هنوز پارک در این مکان استمرار دارد.

,

 

,

این شهروند بندرعباسی بیان کرد: پارک کامیون در این مکان باعث کاهش دید افراد پس از بیرون آمدن از خانه می شود به گونه ای  که چنین بار باعث وقوع تصادف شده است به همین دلیل از راهنمایی  رانندگی خواهش می کنیم هر چه سریعتر نسبت به سامان دهی کامیون ها اقدام کند.

,

مهیا نبودن زیرساخت عامل پارک کامیون در محل سکونت  رانندگان

,

 

,

سرهنگ محمد باقرسلیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: برای اینکه در قسمت های ورودی شهرهای بزرگ و نیز در شهر بندرعباس نیاز هست که پارگینگ هایی را احداث و تجهیز کنیم  تا رانندگان وسایل عمومی، کامیون ها و دستگاه های سنگین باربری بتوانند زمانی که پس از چندروز از کار جاده ای به مقصد و منزل خود می رسند وسیله خود را براحتی در پارکینگها متوقف کنند.

,

 

,

رئیس پلیس راهور هرمزگان اظهار کرد: رانندگان پس از پارک خودروهای خود در پارکینگ های مشخص شده با امکانتی چون آژانس ها، تاکسی های تلفنی و سرویس های عمومی می توانند تردد کنند و یقینا  زمانی که اعمال قانون داریم بخش اعظمی از همین رانندگان همین خواسته را دارند چون زمانی که با وسیله عریض و طویل  وارد شهر می شوند احساس ناامنی می کنند.

,

 

,

سلیمی بیان کرد: رنندگان با ورود به شهر هر لحظه این اضطراب  را دارند که با عابران پیاده، متور سواران و سایر وسایل نقلیه برخورد کنند لکن وقتی زیرساخت مهیا نیست چاره ای ندارند که خودرو را نزدیکترین جایی که سکونت دارند،بیاوردند.

,

 

,

وی افزود: رانندگان کامیون ها اغلب در ساعات شب وارد شهر و در ساعات اولیه صبح از شهر خارج می شوند لکن اگرمسئولان مربوطه مثل سازمان حمل و نقل شهرداری، اداره کل جمل و نقل جاده ای و پایانه ها  زیرساخت لازم را مهیا کنند حتما این مشکل حل خواهد شد.

,

 

,

معضل پارک ماشین آلات سنگین در چند نقاط مختلف بندرعباس

,

ارجمند، شهردار منطقه یک بندرعباس گفت: پارک تریلی ها و نهایتا ماشین آلات سنگین در سطح شهر نه تنها در شهرک نبودت بلکه در چند نقطه دیگر شهر بندرعباس با این معضل روبرو هستیم و مدت زمان طولانی است که در حال پیگیری است و حل می شود.

,

 

,

 

,

شهردار منطقه یک بندرعباس  با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای مربوطه این مشکل حل می شود، اظهار کرد: دستگاههایی همچون راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی و شهرداری در سامان دهی این امر می توانند با همکاری یکدیگر این معضل را حل کنند و طی جلسات انجام شده مصوب شد که پارکینگ هایی در بیرون شهر احداث شود تا ماشین های سنگین به هیچ وجه به شهر ورود نکنند.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: این موضوع مستلزم این بود که چند قطعه زمین به شهرداری واگذار شود و مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی به عمل آمده است نظرات موافق بود که با اختصاص 3 قطعه زمین برای این موضوع پارکینگ هایی این سه نقطه شهر ایجاد شود و پس از آن با هماهنگی پلیس و نیروی انتظامی و سایر دستگاههای زیربط از ورود ماشین ها به سطح شهر جلوگیری و فضا برای آنان مهیا شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه