اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر :

واردات 76 هزار تنی کالای غیر نفتی به بنادر مرکز هرمزگان/ترابری 2.3 میلیون مسافر دریایی در سال جاری

واردات 76 هزار تنی کالای غیر نفتی به بنادر مرکز هرمزگان/ترابری 2.3 میلیون مسافر دریایی در سال جاری
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از واردات 76 هزار و 226 تن کالای غیر نفتی به ندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛محمد محسنی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر  ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، دو میلیون و 339 هزار و 487 نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری 3 هزار و 298 TEU کانتینر طی سال جاری  و افزایش هشت  برابری این عملیات، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 3 هزار و 688 فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد رشد را نشان می دهد.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمار عملکرد نه ماهه جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیون و 310 هزار و 760 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

,

وی ادامه داد: از این میزان، 988 هزار و 931 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 321 هزار و 829 تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.

,

محسنی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، 748 هزار و 261 تن کالای غیر نفتی و 79 هزار و 822 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد.

,

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

,

محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، 76 هزار و 226 تن کالای غیر نفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن شد.

,

این مقام مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله ها پس از طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان از ترانزیت 43 هزار و 651 تن کالای غیرنفتی و 142 تن در بخش نفتی از طریق این بندر طی نه ماهه نخست امسال خبر داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه