اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

وظیفه سپاه پاسداران دفاع فرهنگی و سیاسی از انقلاب و ارزش های اسلامی است

وظیفه سپاه پاسداران دفاع فرهنگی و سیاسی از انقلاب و ارزش های اسلامی است
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان یکی از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دفاع فرهنگی و سیاسی از انقلاب و ارزش های اسلامی انقلاب دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، سرهنگ محمد ناظری صبح امروز در نشست فرهنگی فرهنگ یاران سپاه سلمان بحث نفوذ فرهنگی را به عنوان یکی از مباحث مهم و حساسی عنوان کرد که باید راه‌های مقابله با آن بررسی شود.
وی پرداختن به مقوله فرهنگ را یکی از اصلی ترین محورهای حیات جامعه عنوان کرد و افزود: این مهم در کنار مقوله های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی از حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ شاکله رفتاری یک جامعه با یکدیگر نیست، گفت: فرهنگ می تواند در تمامی ارکان یک جامعه ایفای نقش کند بگونه ای که خلا آن یک جامعه را در عرصه های مختلف به فساد و نابودی می کشاند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و غیره را نشانگر اهمیت فرهنگ در سطوح مختلف جامعه بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که نظام سلطه به وسیله آن اقدام به نابودی یک نظام می کند استفاده از ابزار فرهنگی است.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: تهی کردن کشورها از ارزش ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ پذیرش سلطه از برنامه‌های دشمن برای رسیدن به اهداف است.
این مسئول تصریح کرد: اگر کشوری به دنبال توسعه، پیشرفت و سلامت همه جانبه اجتماعی باشد و بخواهد با تهدیدات دشمن مقابله کند باید بخش قابل توجهی از سرمایه خود را بر عرصه فرهنگ اختصاص دهد.
وی دغدغه اصلی مردم و نظام اسلامی را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب همیشه در فرامین گوهر بار خود بر لزوم توجه مردم و مسئولان به مقوله فرهنگ تاکید دارند و بارها نگرانی خود را از مسائل فرهنگی و انحطاط فرهنگی ترویجی غرب بیان کردند.
سرهنگ ناظری یکی از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دفاع فرهنگی و سیاسی از انقلاب و ارزش های اسلامی انقلاب دانست و گفت: با توجه به اینکه حل چالش های فرهنگی کشور نیازمند یک اراده و عزم قوی و ملی است سپاه می تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ " ما می توانیم" الگوی مناسب و مطمئن برای سایر اقشار اسلامی است، افزود: سپاه تحقق گر انسجام و وحدت ملی در تحقق مطالبات علمی کشور است.
وی افزود: سپاه رسالت های زیادی دارد که رسالت فرهنگی آن سنگین تر از بقیه موارد است که در این زمینه باید فرهنگ یاران در بین اقشار مختلف جامعه نقش ایفا کنند.
این مسئول در ادامه باور کردن خطر نفوذ را یکی از راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت: بیمه کردن جامعه و جوانان از نوع اعتقادی و اخلاقی بهترین راهکار در مقابل نفوذ فرهنگی است.
وی توصیه به صبر و حق را از دیگر راههای مقابله با نفوذ فرهنگی دانست و ادامه داد: تبیین عملی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها اگر برای جامعه انجام شود قطعا امکان خطا توسط جوانان کمتر خواهد بود زیرا بعضا به دلیل عدم آگاهی دچار خطا می‌شوند.
ناظری با بیان اینکه تقویت جبهه فرهنگی انقلاب نیز با تقویت تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی در مقابله با نفوذ فرهنگی بسیار موثر است، تصریح کرد: باید اصل ما می‌توانیم و خودباوری را در میان جوانان خود نهادینه کنیم.
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: مجهز شدن به ابزارهای فرهنگی در مقابل ابزارهای دشمن از دیگر الزامات مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زاهدانه، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه