اخبار داغ

به مناسبت روز ملی هوای پاک:

سهم البرز از هوای پاک؛فقط ۲۲ روز/ آسمان آبی، رویایی که در کرج رنگ باخت

سهم البرز از هوای پاک؛فقط ۲۲ روز/ آسمان آبی، رویایی که در کرج رنگ باخت
بیست و نهم دیماه و روز ملی هوای پاک، واژه ای که شهر کرج به عنوان دومین کلانشهر آلوده کشور پس از پایتخت با آن بیگانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴، بیست و نهم دیماه و روز ملی هوای پاک، واژه ای که شهر کرج به عنوان دومین کلانشهر آلوده کشور پس از پایتخت با آن بیگانه است چرا که بر اساس آمار اعلام شده توسط معاون پایش و نظارت محیط‌ زیست البرز تا دی ماه امسال، ۲۲ روز پاک، ۲۰۶ روز سالم، ۴۷ روز ناسالم برای گروه‌ های حساس و ۱۳ روز نیز ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴,

این روزها شهر کرج با تراکم جمعیت، تراکم فعالیت‌ های صنعتی، ترافیک درون شهری، تردد خودروهای غیراستاندارد و فرسوده و دودزا، بروز و تشدید عوامل طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی و خشکسالی و … به عنوان عوامل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند.

,

البرز استانی مهاجر پذیر با ۴۳۰ هزار دانش آموز با دغدغه ای به نام تعطیلی پنج شنبه ها مواجه است چرا که آلودگی هوا نفس مردم را به شماره انداخته است و به نظر می رسد تاخیر در تصمیم گیری می تواند خسارات متعددی علاوه بر به خطر انداختن سلامتی مردم برای البرز نوپا به همراه داشته باشد.

,

آنچه مسئولان به عنوان تدبیر رفع معضل آلودگی هوا در کلانشهرها مد نظر دارند و البته هنوز در مرحله رایزنی به سر می برد جابجایی تعطیلات تابستانی با زمستان است درحالیکه این معضل همه گیر که سراسر کشور را با خود درگیر کرده است نیازمند تدابیر ویژه تری خواهد بود.

,

سال گذشته بود که لشگری رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج ۴ درصد مرگ و میرها را بر اثر بیماری های ناشی از آلودگی هوا از جمله قلبی و ریوی در شهر کرج دانست و گفت: با گذشت زمان این آثار آن در شهروندان پدیدار خواهد شد و نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

,

بر اساس سرهنگ همایون شریفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، از ابتدای سال جاری رانندگان ۲۴ هزار و ۹۸ وسیله نقلیه که ایجاد آلایندگی می کردند، در استان البرز اعمال قانون شدند و مسلما چنین اقداماتی می تواند در به حداقل رسانیدن دغدغه شهروندان در راستای تنفسی سالم در سطح شهر موثر باشد.

,

تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در ۲۸ دیماه طی ۲ روز آینده نشاندهنده جوی پایدار بر استان البرز بوده و بر این اساس در این مدت زمان افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنتعی و پر جمعیت استان البرز پیش بینی شده و به مردم البرز توصیه می شود تا حد امکان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و افراد آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و سایر افراد از تردد غیر ضروری در سطح شهر خوداری کنند.

,

و اما در خاتمه باید گفت در طول  تمام این بازی های بی حاصل مسئولین، فراموش می کنیم که داریم آرام آرام، ذرات معلق و مونواکسید کربن و مواد مسموم  دیگر را تنفس می کنیم و در مرگی تدریجی و خاموش فنا می شویم در سایه تدبیری که نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه