اخبار داغ

استاندار سمنان:

برگزاری نمایشگاه فرش راهکاری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف است

برگزاری نمایشگاه فرش راهکاری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف است
استاندار سمنان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته فرش و صنایع دستی در استان سمنان می تواند راهکاری در راستای حل مشکلات هنرمندان صنایع دستی باشد اظهار کرد: در این کمیته به بررسی مشکلات پرداخته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس،محمدرضا خباز امروز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف که در سالن غدیر برگزار شد با بیان اهمیت و ارزش هنرمندان قالی و فرش باف ابراز کرد: فرش ایران همواره یکی از مسائل موردعلاقه شرق شناسان اعم از ایرانی و غیرایرانی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

وی با بیان اینکه فرش ایرانی یکی از برجسته ترین شاخصه های شناساندن هنر ارزشمند این سرزمین کهن به جهانیان است ابراز کرد هنرمندان قالی و فرش باف از ارزشمندترین اقشار جامعه بشمار میروند.

,

استاندار سمنان با اشاره به اینکه  بسیاری از هنرمندان قالی و فرش باف در  سخت ترین شرایط به بافتن فرش می پردازند ارزش خدمت آنان را  بسیار بالا عنوان کرده و گفت:  فرش ایران در بین کشورهای مختلف از اهمیت و جایگاه بالایی برخودار است و حتی در موزه‌ کشورهای اروپایی به نمایش گذاشته شده می شود.

,

خباز ضمن بیان مشکلات و موانع بر سر راه فروش این کالا، اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه های دائمی و فصلی فرش راهکاری مثبت برای برطرف شدن این مشکل است.

,

وی افزود: همچنین می توان برگزاری این نمایشگاه ها را با فصل و زمان حضور زوار مشهد مقدس به این استان هماهنگ کرد تا بدینوسیله از این ظرفیت بزرگ استفاده بهینه شود.

,

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت بیمه  گفت: یقینا، بیمه باعث ایجاد آرامش و آسایش خیال برای افراد می باشد و با برطرف شدن مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی،  می توان آنان را برای ادامه کار امیدوار ساخت.

,

محمدرضا خباز با بیان اینکه در استان سمنان بیش از چهار هزار و 200 نفر هنرمند در حوزه فرش بیمه می باشندعنوان کرد: باید در جهت برطرف ساختن مشکلات این قشر از جامعه تلاش شود.

,

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته فرش و صنایع دستی در استان سمنان می تواند راهکاری در راستای حل مشکلات هنرمندان صنایع دستی باشد اظهار کرد: در این کمیته به بررسی مشکلات پرداخته می شود .

,

استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: بانک ها با ارائه تسهیلات با سود بسیار پایین و به صورت قرض الحسنه  به هنرمندان، می توانند در  در ایجاد رونق اقتصادی و  اشتغالزایی دربازار موثر باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه