اخبار داغ

معاون شرکت بازرگانی دولتی:

اعطای مجوز برای واردات شکر آغاز شد/ برای 5 ماه آینده در انبارها شکر داریم

اعطای مجوز برای واردات شکر آغاز شد/ برای 5 ماه آینده در انبارها شکر داریم
معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: از روز گذشته اعطای مجوز به کارخانجات تولید قند و شکر برای واردات 700 هزار تن شکر آغاز شده و اکنون در انبارها برای 5 ماه نیاز کشور شکر داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عباسی معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی در مورد آخرین وضعیت تولید و واردات شکر برای تنظیم بازار شب  عید، گفت: برای تنظیم بازار سال 96، از دیروز مجوز واردات 700 هزار تن شکر به تدریج آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی امسال مجوز واردات تنها به کارخانجات تولیدی که قبلاً‌ از چغندر قند و یا نیشکر استحصال کرده‌اند داده می‌شود تا کسری تولید داخل تأمین شود. 

,

معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه سالانه در کشور 2 میلیون و 200 هزار تن شکر مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد: ایران جزو کشورهای پرمصرف در حوزه شکر است که پیش‌بینی می‌کنیم از چغندر و نیشکر داخلی یک میلیون و 620 هزار تن شکر استحصال شود و مابقی آن یعنی حدود 600 هزار تن از طریق واردات تأمین خواهد شد که وزارت جهاد کشاورزی برای احتیاط مجوز واردات 700 هزار تن را صادر کرده است. 

,

به گفته عباسی معروفان، 600 هزار تن شکر استحصالی از نیشکر از برزیل وارد خواهد شد.

,

وی در مورد حجم شکر تولیدشده تا کنون گفت:‌ امسال پیش‌بینی کرده بودیم که 800 هزار تن شکر از محصول چغندر داخلی تولید شود که تا به امروز 814 تن استحصال شده و امسال از هر 100 کیلو چغندر 18 کیلو شکر  استحصال شده است. 

,

معاون شرکت بازرگانی دولتی در مورد وضعیت شکر استحصالی از نیشکر هم اینگونه توضیح داد: که تا کنون 500 هزار تن شکر از این روش استحصال شده و 500 هزار تن دیگر نیز استحصال خواهد شد. 

,

وی تأکید کرد:‌امسال موجودی انبارهای شکر بسیار مطلوب است و به اندازه 5 ماه آینده نیاز کشور شکر داریم و به هیچ وجه تنش یا التهابی در بازار نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه